Friday, December 3, 2021
HomeAdventureDina - Dune (2021) Recenzija Filma

Dina – Dune (2021) Recenzija Filma

-

Složen razvoj tema, sukoba, likova i svjetskih struktura koje čine pozadinu pripovijedanja znanstveno fantastičnog romana Dune američkog pisca Franka Herberta plijenio je mnoge poznavatelje književnosti otkako je prvi put objavljen 1965. To otežava roman prilagoditi drugim oblicima medija pripovijedanja. Nije da se nitko nije usudio pokušati. U 1970-ima redatelj Alejandro Jodorowsky proveo je tri godine adaptirajući Dune u desetosatni film u kojem su trebali glumiti Salvador Dalí, Orson Welles, David Carradine, Alain Delon, Udo Kier i Mick Jagger prije nego što je konačno odustao jer je procijenjeno da troškovi proizvodnje nastavljaju rasti.

Ridley Scott je također pokušao režirati filmsku adaptaciju Dune podijelivši je na dva dijela prije nego što se odlučio usredotočiti na svoj drugi znanstveno-fantastični film, Blade Runner (1982.). Projekt adaptacije koji je ostavio Scott kasnije je preuzeo David Lynch, koji ga je objavio kao 137-minutni film 1984. Nažalost, film s Kyleom MacLachlanom u glavnoj ulozi dobio je lošu reakciju, kako filmskih kritičara – koji su mislili da je Lynchova dina predobro.plitka u prijevodu priče koju je Herbert ocrtao – kao i iz njezinih komercijalnih prihoda. Televizijska mini -serija pod imenom Frank Herbert’s Dune u režiji Johna Harrisona imala je manji uspjeh kada je objavljena 2000. Međutim, od tada su brojni pokušaji prilagodbe Dunea u prezentaciju dugometražnog filma ostali neuspješni.

Dina Filmske Recenzije

O sudjelovanju Denisa Villeneuvea u procesu izrade najnovije adaptacije Dune na velikom ekranu čulo se od 2016. No, Villeneuve se samo osjećao samouvjereno da će snimiti Dune nakon što je režirao svoja dva znanstveno-fantastična filma, Arrival (2016.) i Blade Runner 2049 (2017.). – koji je nastavak Scottova filma. Dovoljno je lako vidjeti kako Arrival i Blade Runner 2049 pomažu Villeneuveu u suočavanju s komplikacijama Herbertovog izlaganja u Dune. Slično smjeru pripovijedanja koji je Scott prethodno odabrao, Villeneuve svoju adaptaciju Dune za veliki ekran dijeli na dva dijela kako bi polako razotkrio svaki sloj priče i lika i omogućio svakom sloju priče i lika da duboko prodre u umove svakog oka. publike koja je tome svjedočila. Kao rezultat toga, u sjaju svoje pripovijesti i kinematografije, Dune – koja je u svom izlaganju napisana kao prvi dio Dune – i dalje se osjeća utemeljenom i uspijeva predstaviti snažnu i zadivljujuću strukturu priče.

Scenarijom priče koju je Villeneuve vodio zajedno s Jonom Spaihtsom (Putnici, 2016.) i Ericom Rothom (Zvijezda je rođena, 2018.), Dune smještena u buduće vrijeme pripovijedanja započinje svoju priču kada vladar kuće Atriedes, vojvoda Leto Atreides (Oscar) Isaac), dobiva zadatak od carstva da preuzme vlast Planeta Arrakis kojim je prethodno vladao barun Vladimir Harkonnen (Stellan Skarsgård) iz Kuće Harkonnen. Vojvoda Leto Atreides zapravo je shvatio da je predaja vlasti nad planetom Arrakis – sušnim planetom, ali glavnim proizvođačem “začina” bitnih za ljudski život – jedan od političkih oblika carstva koji je bio zabrinut zbog moći Kuće Atreides. Ipak, na ceremoniji kojoj su prisustvovali njegova konkubina, lady Jessica (Rebecca Ferguson), njegov sin Paul Atreides (Timothée Chalamet) i Gurney Halleck (Josh Brolin) koji je jedan od njegovih pouzdanika, vojvoda Leto Atreides prihvaća zadatak. Naravno, nedugo nakon njihovog dolaska na planet Arrakis, vojska baruna Vladimira Harkonnena bila je spremna napasti i povratiti dragocjeni planet.

Doduše, u usporedbi s erom kada su se Jodorowsky i Lynch pripremali za svoju adaptaciju Dine na velikom platnu, Villeneuve očito ima prednost u odnosu na filmsku tehnologiju koja je sada omogućila svakom filmašu da ostvari svaku maštu vizualnog pripovijedanja svojih filmova. No, naravno, visoka fantazija neće moći biti izravno proporcionalna bez da je popraćena stvarno snažnom vizijom pripovijedanja. Uz pomoć snimatelja Greiga Frasera, Villeneuve je uspio predstaviti Dune kao uistinu veličanstvenu prezentaciju. Kvaliteta produkcijskog odjela je besprijekorna – zamislite Titanic Jamesa Camerona (1997.) čija audio i vizualna dostignuća pružaju solidnu podršku tekućoj priči. Hans Zimmer također je sposoban proizvesti glazbenu pratnju koja zvuči bliže temi Duneinog pripovijedanja nego zvukovi koji su poznati drugim Zimmerovim skladbama.

Specijalni efekti nisu ništa drugo do spektakularni. Scena žetve, pješčani crv, thopteri i ogromna pustinja izgledali su doista nevjerojatno i točno ono što sam imao na umu nakon što sam se prisjetio značajki igre. Scene tučnjave su bile sjajne, a meni je svakako najdraža bila ona u kojoj je sudjelovao Jason Momoa. Zapravo, njegov lik Duncan bio je jedini koji je dao malo humora i svjetla u inače punoj ozbiljnosti. Govoreći o glumačkoj ekipi, smatrao sam da je Timothée Chalamet savršen kao zamišljen budući vođa Artreidesa, dok je Oscar Isaac bio sjajan jer su vojvoda i Rebecca Ferguson bili jednako dobri. Osim imena koja sam gore spomenuo, pojavili su se i Javier Bardem (Majka! Itd.) Kao vođa Fremena Stilgar, Sharon Duncan-Brewster (TV serija Bad Girls itd.) Kao dr. Liet-kynes, Chang Chen (The Soul TV serije itd.) kao dr. Yueh i nekoliko drugih. Svi su oni bili važni za razvoj priče.

Ako Blade Runner 2049 pomaže u usavršavanju Villeneuveovih vještina pripovijedanja kroz tehnička dostignuća filma, onda se utjecaj koji je Arrival imao – i, iskreno, svi filmovi koje je Villeneuve ranije režirao – jasno može osjetiti i u Duneovom pripovijedanju. Villeneuve hrabro secira složenost Duneove narativne strukture društvenih i političkih intriga koja kritizira kolonijalizam i eksploataciju prirodnih proizvoda, a zatim opisuje svaki sloj u fazama. Ovaj izbor neizbježno tjera Dune da govori prilično sporim tempom. U isto vrijeme, Villeneuveova prezentacija nikada nije dosadna zahvaljujući njegovoj sposobnosti da zadrži intenzitet priče. Svaki sukob, svaka priča, svaki lik i svako okruženje pripovijedanja prikazani su na jednostavan način koji će čak i onima koji nisu upoznati s Duneom moći s lakoćom identificirati svaki element pripovijedanja ovog filma. Uz podršku maksimalne kvalitete produkcije, Duneov narativ će proizvesti filmsko iskustvo koje će dugo ostati u mislima svake publike.

Kao film koji čini temelj veće građevine priče, Duneov zadatak da uvede prvu polovicu putovanja priče jasno će ostaviti dojam nepotpune prezentacije. Čak i tako, Villeneuveova vizija, koju je u stanju vrlo snažno pretočiti u Duneinu ukupnu izloženost, jasno je učinila da se ovaj film osjeća kao postignuće koje može stajati samostalno. U filmu je solidno prisutan i glumački odjel. Chalamet je u stanju dokazati da ima sposobnost rukovati i kontrolirati film s kolosalnim kapacitetom poput Dune. Njegova glumačka karizma je u stanju popratiti sjaj produkcijskog odjela Dune, kao i uskladiti glumačke izvedbe Isaaca, Fergusona, Brolina, Jasona Momoe do Zendaye – čiji je dio pripovijedanja likova u ovom filmu još uvijek predstavljen na ograničenom broju. mjerilo. Dina je hipnotizirajuća prezentacija, ali i svjedočanstvo Villeneuveove inteligencije i pouzdanosti kao vizionarskog filmaša. IMDB Ocjena Filma:8.3/10

Dina (2021)
Dune

Žanr: Akcija, Avantura, Drama, Filmovi 2021
Godina: 2021
Redatelj: Denis Villeneuve
Producent: Jon Spaihts, Denis Villeneuve, Eric Roth, Frank Herbert
Glavne Uloge Glumci: Timothee Chalamet, Rebecca Ferguson, Oscar Isaac, Zendaya, Josh Brolin, Stellan Skarsgard, Dave Bautista, Charlotte Rampling, Jason Momoa, Javier Bardem, Stephen McKinley Henderson, David Dastmalchian, Chang Chen, Sharon Duncan-Brewster
Zemlja: USA, Canada
Trajanje filma: 2h 35min
Datum izlaska: 15.09.2021 (svjetska premijera)
U kinima od : //

Dina Trailer Filma:

Rezime - Sažetak

Ovaj izbor neizbježno tjera Dune da govori prilično sporim tempom. Villeneuve je uspio predstaviti Dune kao uistinu veličanstvenu prezentaciju. Svaki sukob, svaka priča, svaki lik i svako okruženje pripovijedanja prikazani su na jednostavan način. U filmu je solidno prisutan i glumački odjel. Specijalni efekti nisu ništa drugo do spektakularni.

Latest posts