Kralj Arthur: Legenda o maču – King Arthur: Legend of the Sword 2017 Recenzija Filma

Trajanje filma: 02:06:00
Datum izlaska:   27 April 2017
U kinima od :     12 May 2017 (USA)
                    B i H   11.05.2017.
                    Hrvatska 11.05.2017.
                    Srbija    11.05.2017.

Postoje neki redatelji koji imaju tako jak traga na svojim filmovima, da bez obzira na priču, znate kakav filmski doživljaj će te imati pri ulasku u kino. Michael Bay voli svoje eksplozije. Quentin Tarantino voli svoj iznimno nasilje ( A Clockwork Orange). I Guy Ritchie? On voli svoj stil. Njegov opsus obuhvaća neke od najcjenjenijih, najviše vizualno upečatljivih filmova u posljednjem desetljeću, uključujući The Man from UNCLE i dva filma Sherlock Holmes sa Robert Downey Jr.

Stoga ne bi trebalo biti iznenađenje ako otvorim ovu recenziju kazavši da je Ritchie to učinio ponovo s King Arthur: Legend of the Sword. U osnovi je bacao prekrasne mitove kralja Arthura i vitezova okruglog stola u mješalicu, dodao svoje isprobano i istinito pripovijedanje i vizualne elemente i stvorio film koji uopće nema smisla, ali je sigurno da je zabavan.

Glavni lik filma je Arthur (Charlie Hunnam), čiji je otac, kralj Uther(Eric Bana), stvorio miran odnos s magarcima i čarobnjacima u kraljevstvu. Nažalost, njegov kolega Vortigern (Jude Law) nije baš tako čist i dopusta mu da ga želja za moći odvede na tamnu stranu. Kroz različite tamne mašine, kralj Uther i Queen Igraine (Poppy Delevingne) su ubijeni, a vrlo mlad Arthur doslovno je poslan niz rijeku, da se spasi i odraste u bordelijskom gradu Londiniumu.

Vortigern je u međuvremenu preuzeo kraljevu krunu i vladao kroz tiraniju, koji je imao osjećaj da ga se uistinu boje svi. Kad se Excalibur, veliki mač koji je Urherovao, iznenada pojavio, zarobljen u kamenu, pitanje je očito: Ko osim istinitog rođenog Engleza može izvuci mač iz kamena?

Znate osnove mita, siguran sam; Arthur izvlači mač, Vortigern ga pokušava ubiti, Arthur mora braniti čast engleske i njezinih potlačenih naroda. itd.. Osim u rukama redatelja Guyja Ritchieja i pisca Jobyja Harolda, postoje slojevi čudnovatog i prilično slučajnog misticizma, čak i dok priča zauzima izrazito novu promjenu.

Uđite u The Mage (Astrid Bergès-Frisbey) koja nastavlja poticati priči kad se smiri i vodi Arthura u “mračne zemlje” kako bi mogao naučiti iskoristiti čarobni Excalibur. Ovo su neke od najzabavnijih prizora u filmu i neke od najkonkretnijih. Koja je druga dimenzija? Zašto Arthur mora ići u to kako bi naučio staviti dvoje ruke na mač(ne, to nije metafora!) i šta je to o viziji koji vidi kada drži mač koji se odnosi na smrt njegovog oca i On je preuzeo postolje??

Charlie Hunnam ovdje ponovno traži priliku da postane prepoznatljivo lice, no nažalost opet glumi tipičnog lika bez imalo dubine. On je dobar glumac u TV serijama, no nažalost nema sreće da dobije neku odlično napisanu ulogu na filmskom platnu. No, barem se dobro proveo mašući mačem. “King Arthur” također ima i mnogo poznatih lica u sporednim ulogama, no nitko od njih ne dobiva priliku zasjati. Čak i veterani poput Erica Bane, Djimona Hounsoua, Aidana Gillena i Katie McGrath imali su prilike biti u boljim ulogama. U većini slučajeva, glumci su odlično odradili svoj posao, no njihovi likovi jednostavno su preslabo napisani da bi to išta značilo.

Činjenica je da je većina King Arthur: Legend of the Sword samo zabavni specijalni efekti, sjajni vizuali, dinamični zvučni zapisi dugogodišnjeg suradnika Ritchieja Daniel Pemberton, pa čak i malo smijeha tu i tamo. Film zaostaje na nekim mjestima gdje postoji malo previse izlaganja, ali dok je puristički obožavatelj prekrasnog kralja Arthura legende u meni zgrčen masivnom dramatičnom licencom, filmski putnik u meni se nasmijao, nasmiješio se i uživao u spektaklu filma.

To je u konačnici ono sto razlikuje Guy Rithie filmove: Oni su poželjni za vizualni jezik kina, respektabilne stavke u našoj bezgrešnoj gladi za bezumljem, čežnjom za zabavom na velikom ekranu. S tim u vidu, ostavite na stranu svoje vizije i samo idite uživati u King Arthur: Legend of the Sword kao zabavnoj vožnji.

Ocjena: 7.5/10

King Arthur: Legend of the Sword (2017) on IMDb

Titlovan Trailer: