Kubo and the Two Strings – Kubo i čarobni mač (2016) Recenzija Filma

Žanr: Animirani, Avantura, Obiteljski
Godina: 2016
Redatelj: Travis Knight
Glavne uloge: Charlize Theron, Rooney Mara, Matthew McConaughey
Trajanje filma : 01:34:00
Datum izlaska : 19. Kolovoz 2016.

Pametan i dobrodušan dječak Kubo živi skromnim seoskim životom u kojem se predano brine za majku. U jednom se trenutku pojavljuje duh iz prošlosti s namjerom da provede dugo planiranu osvetu. Kako bi spasio svoju obitelj i otkrio misteriju o svome ocu, Kubov opstanak počiva na pronalaženju čarobnog oklopa koji je nekada nosio njegov otac, najveći samuraj kojeg je svijet ikada poznavao. Kako bi pobijedio svoje neprijatelje, mora otkriti priču o sebi.

Nakon duže vremena pauze, ponovo jedan animirani je došao na red. Pošto sam sinoć rano legao, a onda me jedan poziv probudio oko ponoći, poslije nisam nikako mogao oka sklopiti. Po tome sam inače i poznat( 😀 ), da ako mi se pokvari prvi san, poslije ne bih mogao zaspati ni da me ninaju, pjevaju mi i kljukaju me tabletama za spavanje. Elem, u takvom stanju kada mi nije ni do čega, razbudim se i kontam: ”Hmm, mogao sam pogledati Kuba, ionako već duže vremena planiram, pa da ga ne ostavljam za vikend”. I bacim se ja na posao.

Riječ je o stop-motion animaciji, dakle ne klasičnoj Pixar/Disney-evoj animaciji na koju smo navikli, nego ona koja nas otprilike samo jednom, dvaput godišnje posjeti, većinom bude odlična i onda ode i ne pojavi se do sljedeće godine. Prošle godine smo imali npr. ”Anomalisu” i ”Malog princa”, pretprošle smo imali ”Boxtrolls” i ”The Book of Life”… uglavnom, poentiram to da imamo rijetko priliku gledati ovakve filmove, ali da isto tako rijetko stvarno znaju omašiti. Ni ovaj nije omašio i čak štaviše, mogu ga već sada proglasiti najbolji animiranim filmom godine ako nadolazeća tri naslova koja čekam ne promijene moje mišljenje, mada čisto sumnjam. Inspirisan Japanom ili Kinom, s obzirom da je radnja sva ispunjena motivima koji aludiraju na istočnu Aziju, film veoma spretno i smjelo upražnjava termin ”avanturistička porodična priča”, s obzirom da vas svojim, ponekad strašnim, ali zanimljivim, mudrim i komičnim likovima vodi na jedan predivan put pun prepreka, izazova i životnih raskrsnica koji nas na kraju dovodi do jedne univerzalne poruke kojom se može okoristiti svaki pojedinac(doduše, stariji pojedinac, s obzirom da kombinovanjem spiritualnosti, magije, origamija i zlih duhova, djeci možda bude pretežak i konfuzan). Neću biti previše sentimentalan u ovom dijelu, ali želim da vam preporučim film ako ste iskren ljubitelj nekih tradicionalnih priča sa tradicionalnom muzikom koja je nepogrešiv dodatak uz sam film i koja će, barem po mom skromnom mišljenju, vjerovatno biti nominovana za Oskara u kategoriji ”original score”, kao i sam film za najbolji animirani dugometražni. Najveći konkurent će mu biti vjerovatno ”Zootopia” kao jedno od najpozitivnijih iznenađenja godine. Uz vokalnu potporu kao što su Theron i McConaughey, ovaj film samo je ubrao još više pluseva i osigurao sebi dosta prostora za pohvale i preporuke, a mali Art Parkinson koji tumači Kuba, također je odličan u posuđivanju glasa.

Ocjena na IMDb.com mu je zavidnih 8,2/10, a na Tomatoesima, skoro perfektnih 97%. Film je širom svijeta zaradio oko 68 miliona, na budžet od 60. Travis Knight je reditelj filma i ovo mu je debi, a kao producent radio je na filmovima tipa ”Coraline” i ”Paranorman’.

Pravo, ono toplo i prijatno iznenađenje koje je svojim stilom, likovima, poukom i efektima svoju priču pretvorilo u magiju, ovo je jedan od ”must-see” filmova za stariju populaciju, a možda i za djecu jer i nama ko djeci nisu smetali Mumijevi kad god bi se Groka, užasna i strašna utvara pojavljivala. Tako da sam mišljenja da ako ste otac, majka, neki stariji član šire porodice ili stariji brat, sestra, onda mlađeg vašeg člana pod ruku i priuštite sebi iskustvo koje ćete vjerovatno svi dugo pamtiti.

Ocjena:9/10