Monday, June 21, 2021

LOVAC NA ČUDOVIŠTA – Monster Hunter (2021) Recenzija Filma

Nedostaje narativni smjer, pa čak i koraka, LOVAC NA ČUDOVIŠTA – Monster Hunter još je jedna bezdušna adaptacija videoigara koja se utapa u svojoj nedostatnosti.

Pretpostavka adaptacija video igara oduvijek je bio mač s dvije oštrice, što je primjer dugog niza neuspjelih pothvata od neustrašivog preuzimanja Assasin’s Creeda Justina Kurzela do apsolutno slabog Mortal Kombata: Uništenje. Iako je Hollywood uspio izbaciti neke gotovo pristojne adaptacije igara, poput Rampagea i originalnog Resident Evil-a iz 2002. godine, ogromna većina bila je mješavina upitnih narativnih izbora, problematičnih produkcija i svojstvene neprevodivosti uronjivih videoigara. – na velikom platnu.

Scenarist / redatelj Paul W. S Anderson prožeo je žanr adaptacije igre s nadom putem Mortal Kombata iz 1995. godine, a sada je pokušao udahnuti život divlje popularnoj franšizi Monster Hunter, što je posebno oživio uspjehom Monster Hunter: World-a iz 2018. godine. Andersonov Monster Hunter temelji se na obećavajućoj premisi igre, u kojoj čudovišta poput Ratholosa i Diablosa borave u predindustrijskom svijetu, u kojem igrači preuzimaju ulogu Huntera da ubiju mnoštvo prijetećih zvijeri. U nedostatku narativnog usmjerenja i ravnomjernog koraka, Monster Hunter još je jedna bezdušna adaptacija videoigara koja se utopi u svojoj nedostatnosti.

LOVAC NA ČUDOVIŠTA Filmske Recenzije

Lovac na čudovišta smjestio je kapetana Artemisu (Milla Jovovich), vojnog rendzera, u samom centru, koja zajedno sa svojom jedinicom traži nestale vojnike usred pustinjskog teritorija. Dok se skupina upušta u neustrašivu zafrkanciju, brzo približavajuća oluja prašine prijeti njima, prenošeći ih u pustinjsko područje koje je, čini se, sasvim druga dimenzija. Ostaci masivnih koštanih struktura uzrokuju zbunjenost u skupini, koja također pronalazi teško ugljenisana tijela svojih izgubljenih suboraca, uzrokovana nečim toliko pakleno vrućim da je pijesak pretvorilo u krhotine stakla. Taman kad stvari ne mogu postati nerazumljivije, njih progoni divovska zvijer koja putuje pijeskom, crni Diablos, protiv kojeg je vojno oružje beskorisno. Stvari pogoršavaju gomila golemih pauka nalik rakovima po imenu Nerscylla, koji se pojavljuju niotkuda.

Potrebno vrijeme

Monster Hunteru je potrebno vrijeme da pruži frenetične uvide neimenovanom Hunteru (Tony Jaa), koji je također nasukan u ovoj pustoši i čini se da zna par stvari o ubijanju ovih opakih zvijeri. Kad Lovac vidi Artemisu, on je neobjašnjivo zlobno napadne, što dovodi do dugog, besmislenog slijeda borbe koji nije ni strašan ni impresivan. Na kraju se njih dvoje udružuju, postupno se povezujući kroz znakove, gunđanje i mirovnu ponudu od strane Artemide, jer Lovac ne govori ni riječ engleskog. Odsutnost dijaloga nije nužno štetan za filmsku pripovijest, ako se dobro izvede, kao u Moebiusu Kim Ki-duk i zvijezdi Roberta Redforda, Sve je izgubljeno. Međutim, odsutnost dijaloga ili prisutnost potpuno besmislenih u Monster Hunteru usmjeravaju već zamršenu premisu prema velikom narativnom pogrešnom koraku.

Diablos, vrhovno čudovište Wildspire Waste, pojavljuje se nekoliko puta tijekom prve polovice Monster Huntera, a da ga ne potpomognu labirintni mitovi koji obogaćuju video igru, što je u konačnici potaknulo igrače da ulože vrijeme u ubijanje zvijeri. Nakon određenog trenutka, čini se da je pripovijest posebno ubrzana, obilježena uvođenjem Hunterovog dvojezičnog kolege, admirala (Ron Perlman), koji u biti bombardira Artemisu teškim izlaganjem, potpuno nepodržanom izgradnjom svijeta ili uvjerljivim vizualnim znakovima. Rezultat je neuredna zbrka čudovišnih mitova i pravila koja se pojavljuju prekasno u naraciji, što na kraju dovodi do konačnog obračuna s previše brzih rezanja i CGI-nedosljednosti. Anderson odluči prekinuti Monster Huntera sredinom bitke, očito s namjerom nastavka koji će biti zupčanik u još jednoj bezdušnoj franšizi koja baca novac.

Interakcije između Huntera i Artemide na kraju su najzanimljiviji dijelovi Monster Huntera, iako je jasno da film nije zainteresiran za prožimanje Jainog lika dubinom, motivacijom ili značenjem. Lovac u biti postaje narativni katalizator za Artemisu da preuzme ulogu Monster Huntera, koji, usprkos Jovovichovim impresivnim akcijskim scenama, dolazi kao jako orkestriran. Čak i kad su likovi licem u lice s Ratholosom, “kraljem neba” koji boravi u Drevnoj šumi, nizovi ne pružaju uzbuđenje, završavajući na neuvjerljivoj litici koja ne nudi uzbuđenje ili katarzu. U osnovi, Monster Hunter ozbiljno nanosi nepravdu izvornom materijalu, djelujući kao prvi od mnogih filmova u franšizi koji su lišeni duhovitosti ili čuđenja. IMDB Ocjena Filma: 5.3/10

LOVAC NA ČUDOVIŠTA (2021)
Monster Hunter

Žanr: Akcija | Avantura | Fantazija