Marsovac – The Martian 2015 Recenzije Filmova

The Martian

Žanr Akcija, Avantura, SF
Redatelj: Ridley Scott
Glavne uloge: Jessica Chastain, Kate Mara, Kristen Wiig
Trajanje filma : 01:46:00
Datum izlaska :  26. Studeni 2015.

Nakon istraživačke misije, posada svemirskog broda ostavlja Marka Watneya samog na Marsu misleći da je umro nakon oluje koja je pogodila prostor na kojem su istraživali. Međutim Mark je preživio i sada pokušava opstati na planetu na kojem nema života dok neko ne dođe po njega.

Jedan u top deset najočekivanijih iz mnogih razloga. Em se bavi temom koja mene užasno zanima, em dolazi od reditelja koji je u zadnja dva filma zamalo uništio svoju reputaciju ali su najavili ‘Marsovca’ kao njegov povratnički film, pa je marketing bio i više neophodan, a dobre kritike su već odradile pola posla. Pošto već dugo vremena ne gledam filmove u CAM(TS) kvaliteti i čekam dobri HD, tako sam čekao i Marsovca. Je li se isplatilo čekati?

Film je dakle baziran na istoimenoj knjizi i radnja se odvija uporedo, kako na Marsu tako i na Zemlji. Kada jedan od članova posade, botaničar Mark Watney, ostane sam sasvim slučajno jer je ostatak istraživačkog tima mislio da je mrtav. Kada uspostavi kontakt sa ljudima na zemlji, čitav svijet staje na noge kako bi ga spasio. Pomalo egocentrično, ne? Koliko su ga nahvalili, reklamirali i propagirali, tokom odjavne špice shvatio sam da nije bio vrijedan toga. Vizualni efekti na vrhuncu, interesantan i drži pažnju do kraja, ali naprosto ne donosi ništa van svog vremena i bez obzira u kolika se go*na uvalio botaničar Watney, svejedno osjećate tokom čitavog filma biti spašen, što pokazuje koliko je predvidljiv, a gdje i ne bio bio kada ništa ne ostavlja mašti, a potencira uveliko naciju Amerike i njihovu ujedinjenost kada je u pitanju samo jedan čovjek, pa makar on bio hiljadama kilometara udaljen od njih. Doduše, ovog puta je i Kina pozitivan faktor u vraćanju ‘Marsovca’ kući. Što se tiče kastinga, većina glumaca je bio sasvim solidan odabir, mada nekako mislim da se niko od njih nije pokazao u najbolje svjetlu i dao maksimum od sebe, osim možda Kristen Wiig koja daje poseban šarm filmu. A Matt Damon kao glavni lik? Pa definitivno smo mogli imati nekoga drugog, jer on je prošle godine bio u svemiru, zaglavljen naravno, samo što je uprskao priliku da se vrati(aludiram na Interstellar) tako da nam je trebala biti pružena prilika da nekog drugog gledamo u ulozi astronauta koji tri godine i više pokušava opstati na nenasljenoj planeti. Izgledao je kao da sam pun nekih zamjerki, ali nisam, jednostavno sam pažljiv s detaljima, a film svejedno možete pogledati da ubijete radoznalost, da okusite neke novosti vezane za Mars i znanstvenu fantasiku i da shvatite da je ostalo još filmova između kojeg bi ste trebali izabrati favorita za Oskara(pod favoritom mislim da navijate u većini kategorija ali i za glavnu – Najbolji film) i da još nije kraj. Nedostajalo mu je neke psihološke težnje, neki preokret i doza misterioznosti, a ovako – precijenjen itekako!

Ocjena na IMDb.com mu je zavidnih 8,2/10 što ga smješta na 161. mjesto poznate top 250 liste. Na Tomatoesima film ima 93%. Zaradom je premašio sva očekivanja jer je zaradio više od 572 miliona dolara na budžet od 108. Ridley Scott je reditelj filma, kojeg sam već pomenuo, a dva debakla koja je doživio prošle i pretprošle godine su ‘Exodus: Gods vs. Kings’ i ‘The Councler’, ali zato iza sebe ima brojne hitove tipa ‘Prometej’, ‘Blade Runner’, ‘Alien’, ‘Robin Hood’, ‘Gladijator’, ‘Kraljevstvo nebesko’ itd.

Solidan i nijansu bolje od toga( a ni gore). S obzirom da sam očekivao iskustvo slično prošlogodišnjem gledajući ‘Interstellar’, shvatio sam da su očekivanja za malu djecu, mada se tom osjećaju ne mogu oduprijeti tek tako, ali eto… za kaznu mi je film koji je puno uzeo, a malo dao.