Osvetnici – The Avengers 2012 Recenzija Filma

Žanr: Akcija, Avantura, SF
Godina: 2012
Redatelj: Joss Whedon
Producent: Zak Penn, Joss Whedon
Glavne uloge: Chris Hemsworth, Scarlett Johansson, Robert Downey Jr.
Trajanje filma: 02:23:00

Nakon što smo se u nizu filmova već dobro upoznali sa pojedinacima osvetničke družine Marvel galaksije, snimanje The Avengers-a bio je logičan korak koji je usledio. Proteklih godina, većina članova Avengers-a već je doživela uspeh. U čak dva nastavka, imali smo prilike da gledamo Hulk-a i Iron Man-a, a svoj debi su nedavno imali i Thor i nešto manje uspešni Captain America. Takođe, Nick Fury, Black Widow i Hawkeye se u nekim od pomenutih ostvarenja pojavljuju kao epizodisti.

U filmu je mudro izostavljeno pojavljivanje, po nekima, manje zanimljivih likova poput Wasp/Janet van Dyne i Dr. Henry-a Pym-a, inače članova originalnih Osvetnika. Jedno je sigurno, i bez dodatnih likova, teško je bilo uskladiti toliku količina ega na jednom mestu i podeliti ih na ravne časti. Izuzev Hulk-a/ Dr. Bruce-a Banner- a, kojeg je nakon Eric Bane i Edward Norton-a glumio Mark Ruffalo, svi glumci su ponovili svoje role. Čini se da je jednokratna uloga zelene napasti dovoljno iskustvo za svakog.

Napomena: Recenzija sadrži elemente zapleta i završetka filma

Verodostojnost prikazivanja likova spram onih u Marvel stripovima, definitivno ide u prilog ovom filmu. Jedini koji je trpeo blaže izmene u spoljašnjem izgledu je Thor(Chris Hemsworth), ali izgleda da mu je to išlo u prilog. Eliminisanje njegovog karakterističnog šlema sa krilima izgleda nikome ne smeta, pa čak i pojačava simpatije prema ovom junaku.

Naprotiv, njegov brat Loki(Tom Hiddleston) je zadržao svoj šlem sa rogovima koji čini da nalikuje nečemu poput visoko produciranih negativaca iz Power Rangers-a. U slučaju Captain America(Chris Evans), izgleda je nemoguće postići zadovoljavajuću modernizaciju i izbeći da podseća na nekog lika iz cirkusa. Drastičnu promenu u ovom filmu, zapazili smo kod Hulk-a. Po prvi put, „zeleni“ se čini spremnim na saradnju. Reklo bi se, neohodan kompromis kako bi se postigao timski rad kada su Avengers-i u pitanju. Međutim, to ga znatno udaljava od onoga po čemu je njegova ličnost upravo i prepoznatljiva, nekontrolisanost i potpuna nekooperativnost.

Film koji vrijedi pogledati

Sama radnja filma je standardna i pomalo nalikuje na animirani film Ultimate Avengers 2: Rise of the Panther(2006). Večito je u pitanju otvaranje nekog portala koji oslobađa zlo sa drugoga sveta. Neoriginalnost je dodatno izražena činjenicom da smo u nedavnom Transformers: Dark of the Moon (2011) već imali priliku da vidimo gotovo identičnu ideju sa portalom. Takođe, u pomenutom filmu i same scene dijaboličnih mehaničkih kreatura u mnogome nalikuju onima u Avengers-ima.

Među strip fanovima inače večito vlada prepirka, ko je bolji, Avangersi iz Marvelovog sveta ili pak njihov pandan iz DC Comics-a Justice league? Doduše to je stvar ličnog ukusa. Može se reći da su “Osvetnici” uspeli, a kakav će slučaj biti sa nadolazećom ekranizacijom Justice League ostaje tek da vidimo.

Ocjena Filma: 4/5

IMDB Ocjena Filma: 8,1/10

Dan za DA – Yes Day (2021) RECENZIJA Filma