The Human Race (2013) Recenzija

The Human Race 2013

Žanr: Akcija, Horor, Sci Fi
Godina: 2013
Redatelj: Paul Hough
Producent: Paul Hough
Glavne uloge: Paul McCarthy-Boyington, Eddie McGee, Trista Robinson, T. Arthur Cottam, Brianna Lauren Jackson, Fred Coury, B. Anthony Cohen, Noel Britton, J. Louis Reid, Celine Tien, Ian Tien, Richard Gale, Luke Y. Thompson, Jonica Patella, Trip Hope
Trajanje filma: 01:27:00

Ostvarenje The Human Race, reditelja Paul Hough-a, još jedan je od onih iz B produkcije, koji najčešće ne ostavljaju jači utisak, koji bi ih premestio u dugoročniju memoriju, no to opet ne znači da je on po bilo čemu lošiji od mnogih ostvarenja A produkcije, koji nezasluženo stižu do šire publike. To opet ne znači ni da ovaj film zaslužuje mnogo više, jer on sam po sebi nije za široke narodne mase i svesni smo da ga možemo preporučiti samo ograničenom broju ljudi, zainteresovanih za tematiku koju on nudi.

Dakle, uopšteno rečeno, u pitanju je drugorazredni horor film, čiji horor elementi se uglavnom sastoje u prikazivanju izobilja krvi u filmu, sa relativno zanimljivom osnovom priče, koja u suštini predstavlja varijaciju ideje japanskog filma Battle Royale, iz 2000. godine. U filmu takođe postoji i određena doza naučne fantastike, na koju ne bismo preterano skretali pažnju. Ukoliko vam ovo zvuči iole zanimljivo, znaćete i da li da nastavite sa čitanjem ovog teksta ili ste se našli u tematici koja vas uopšte ne zanima.

Napomena: Recenzija sadrži elemente zapleta filma

U najopštijim crtama, film The Human Race prati grupu od 80 ljudi, koji su se na misteriozan način obreli na podjednako misterioznom mestu. Ubrzo potom, nepoznati glas ima saopštava da se nalaze u trci, kao i pravila ove trke, koja moraju da poštuju ukoliko žele da ostanu živi. Naime, učesnici moraju pratiti putokaze, ne smeju kročiti na travu i ne smeju dozvoliti da ih iko pretekne više od dva puta. Onaj ko prekrši ova pravila, momentalno gubi život, a učesnici se ubrzo po početku trka uveravaju koliko su ova pravila zaista stvarna i ozbiljna.

Takođe, pomenuti glas ih obaveštava svaki put kada se brojno stanje učesnika promeni. Zanimljivo je pomenuti da ovaj glas čuju i dvoje gluvonemih učesnika, koji su se takođe našli u ovoj „igri“. Učesnici trke su vrlo šarenolikog uzrasta i fizičkog stanja. Tako da se među njima nalaze i invalidi, teško pokretan starac, pa čak i trudnica. Bez obzira na to, pravila podjenako važe za sve, bez izuzetaka.

Domaći prevod naslova filma The Human Race, po svemu sudeći bi trebao glasiti Ljudska trka. Iako nigde nismo pronašli i potvrdu za to. Mada reč “race” u engleskom jeziku ima dvostruko značenje, te film možemo prevesti i kao Ljudska rasa. Što primicanjem filma kraju sve više zvuči kao podjednako logičan prevod. U svakom slučaju, oba prevoda bi mogla biti adekvatna.

U filmu je takođe zanimljivo posmatrati transformaciju likova pod posebnim okolnostima, kao što su ove, u slučaju borba za goli život. Likovi od inicijalnih znaka ljudskosti, pre svega u vidu neke vrste brige jednih za druge, ubrzo shvataju da im se to u ovoj igri ne isplati i počinju da gledaju isključivo sebe. Koliko je u kome pomenute ljudskosti ostalo do kraja trke i koji trenuci su bili presudni za njihovu transformaciju ličnosti, ostaje da vidite u samom filmu. Surovost prema drugima u sopstvenu korist, takođe nije jedina pojava kod čoveka koji se susreće sa smrću, te treba imati u vidu i druge simptome, koji će se u ovakvim okolnostima javiti, ali ne otkrivajmo više.

The Human Race Glumci anonimni

Glumačka ekipa u filmu The Human Race je generalno anonimna. Uglavnom su u pitanju amateri, koji iza sebe nemaju glumačku karijeru. Tako je npr. jedan od glavnih uloga, Eddie McGee. Uglavnom poznat kao pobednik prve sezone šoua američkog Big Brother-a (Veliki brat). Zatim još jedan od glumaca Fred Coury je poznat zapravo kao bubnjar metal benda Cinderella, itd. U ovakvoj situaciji je jasno da gluma ne može biti na naročito visokom nivou. Što u slučaju ovog filma i jeste slučaj. Najjednostavnje rečeno, gluma je takoreći srednje žalosna ili na granici zadovoljavajuće. Recimo da se od filma ovog kalibra više i ne očekuje.

Za kraj ponavljamo reči sa početka, koje kažu da je naša preporuka selektivnog karaktera, za ljude sa određenim ukusom. Onima koji su u potrazi za sličnim ostvarenjima. Verovatno neće trebati puno da u filmu The Human Race prepoznaju odgovor na svoj filmski ukus. Te im nikakva anti-preporuka, a verovatno ni naša preporuka, neće puno značiti.

IMDB Ocjena Filma:  The Human Race
(2013) on IMDb

Previous articleThe First Purge 2018 Trailer