7 dana straha (2018)
7 Days in Entebbe

Žanr: Krimi | Triler | Drama | Filmovi 2018
Redatelj: José Padilha
Producent: Gregory Burke
Glavne uloge: Rosamund Pike, Daniel Brühl, Eddie Marsan, Ben Schnetzer, Denis Menochet, Mark Ivanir, Kamil Lemieszewski. Andrea Deck, Lior Ashkenazi, Angel Bonanni, Brontis Jodorowsky, David Annen, Peter Sullivan, Noof McEwan, Vincent Riotta
Zemlja: Engleska
Trajanje filma: 01:47:00
Datum izlaska: 15.03.2018 (svjetska premijera)
B i H 23.03.2018.
Hrvatska 23.03.2018.
Srbija 23.03.2018.

7 dana straha Konflikt Gaze ostaje jedno od najzanimljivijih, podijeljenih pitanja globalne politike do današnjih dana. Ova se rasprava očituje u umjetnosti opsežno s bezbrojnim radovima koji podupiru argumente s obje strane. Da nađete objektivno srednji teren naizgled je nemoguće, ali 7 Days in Entebbe je šetnje rubovima sa stilom i milošću.

Priča u “7 dana straha” se održava 1976. godine, kada su se palestinski borci za slobodu (ili teroristi – upadamo na neizvjesno područje) udružili s dva njemačka anti-kapitalistička revolucionara Brigitte (Rosamund Pike) i Wilfreda (Daniel Brühl) kako bi oteli zrakoplov Air Francea s izraelskim putnicima i tražili su otkupninu u Ugandi, pod dubokim nadzorom Idi Amin, tjedan dana prije intervencije Izraelske vojske. Oni traže puštanje 40 palestinskih i afganistanskih militanata zatvorenih u Izraelu i 13 zatvorenika u četiri druge zemlje u zamjenu za taoce, koje će pustiti, počevši od djece u roku od nekoliko dana.

Na temelju istinite priče, 7 Days in Entebbe impresivno uravnotežuje više gledišta usredotočujući se na radikale u avionu i odgovor Izraelske vlade, uključujući i iskustva raznih talaca uhvaćenih između njih. Njemački radikali su proganjani flešbekovima njihovog vremena organizovanja operacije jer se oni pitaju da li stvarno vjeruju u dovoljno razloga da se izvuku. Oni se takođe oslanjaju na moralnu zagonetku u koju su sebe stavljali kao dva Nijemca sa životima nedužnih jevrejskih ljudi u njihovim rukama.

Izraelska vlada suočena je s ogromnom moralnom dilemom: pregovarati s radikalima i slobodnim političkim zatvorenicima ili napasti otmičare i riskirati živote taoca. Premijer Rabin (Lior Ashkenazi) i ministar obrane Peres (Eddie Marsan) se bore za vlast jer nitko ne želi biti žrtveno janje za najgori scenarij.

Režiser José Padilha stručno se prebacuje od karaktera do karaktera kako bi pomicao dinamičnu priču naprijed, a držeći publiku zainteresiranu. Poput Lumet’s Dog Day Afternoon , udjeli (i pogreške) se povećavaju danju, a taoci i hijakers ostaju bez posljedica i kada pritisak dosegne kritičnu masu. Vizualno, film se izmjenjuje između impresivnih setova inspiriranih sa Sicario i intenzivnih blizina kako bi se usredotočili na likove dok se bore za određivanje njihovog sljedećeg poteza. 7 Days in Entebbe je jezgrovit i inteligentan triler koji hrabro uranja u odlučujući trenutak sukoba Gaze i ponovno se pojavljuje s prozorima koji izazivaju promišljanje u razumijevanju trenutne situacije.

7 dana straha - 7 Days in Entebbe 2018
Previous articleBullet Head 2017 Recenzija Filma
Next articleVox Lux (2019) Trailer