Bijeli Bog – Fehér isten / White Dog 2015 Recenzija

Fehér isten / White Dog

Žanr Drama, Triler
RedateljKornél Mundruczó
Glavne ulogeZsófia Psotta, Sándor Zsótér, Lili Horváth
Trajanje filma : 01:59:00
Datum izlaska :    2015 (USA)

Trinaestogodišnja Lili borit će se da spasi svog psa Hagena. Nakon što je njen otac nemilosrdno ostavio njenog psa na ulicama Budimpešte, ona kreće u potragu za njim nesvjesne nemilosti koje je čekaju.

Svako ko me imalo zna, zna koji sam ljubitelj pasa i životinja inače u globalu. I sam sam par godina imao psa, tačnije škotskog ovčara i znam kolika je to ljubav, ali sam ga morao dati na usvajanje zbog preseljenja u Beč. Sinoć gledajući listu najboljih filmova sa ovogodišnjeg Sundance Film Festivala, naiđem na ovaj, učini mi se zanimljivm zbog same tematike i nađem ga i dam mu šansu, a još više mi se mililo gledati ga zbog činjenice da je riječ o filmu iz evropske kinematografije. Mađarske, da budem tačniji.

Iako je Mađarska trenutno možda jedna od najomraženijih nacija zbog onih zabrana za izbjeglice, a i sami po sebi su jako nedostupan i hladan narod s čudnim mentalitetom, što sam se uvjerio u trodnevnom boravku u glavnom gradu ove države, no bilo je zanimljio po prvi put gledati jedan film iz njihove kinematografije gdje su i sami dokazali ovo što je navodim ali usput i potvrdili kvalitet kinematografije koja nije američka. Ponekad dosadi gledati jedne te iste filmove, istog kova, s istim stilom, jezikom i načinom izvođenja, pa sam velikodušno pružio šansu ovom filmu o hladnim ljudima, suzdržanim odnosima i psima koji poslije postaju rezultat mržnje i nepoštivanja prema njima. Iako je mađarski jezik jako ružan, skoro pa i iritantna, uspio sam ga ignorisati u želju da maksimalno proučim film i gledam ga bez ometanja. Krajnji ishod je da je u pitanju jako poučan film, zanimljiv i surov koji je sa svojim obećavajućim početkom i zapletom imao potencijala da postane zlatno ime evropske kinematografije, ali činjenica je da je potencijal uništen pomalo apsurdnim scenama koje se više uklapaju u filmove poput ‘Lesi se vraća kući’ ili ‘Homeward Bound’, ali opet svejedno je dosta intrigantan i provokativan i nije tip filma za obitelj bez obzira na radjnu ili što djeluje tako, jer mnogo je uznemirujućih scena koji ostavljaju jak utisak. S obzirom da znamo koliko je realističnija evropska kinematografija, nego američka, iskreno se nadam da su sve scene sa borbom pasa iscenirane i da nisu prave. U početku sam imao osjećaj da će me ovaj film u potpunosti obuzeti, da će imati neočekivan i značajan kraj(a i ovaj kraj koji jeste stvarno je simboličan i dirljiv) ali čini mi se da se ‘Bijeli Bog’ više bavi pitanjem mađarske politike prema psima lutalicama i odnosu između roditelja i djece, gdje su djeca itekako zapostavljena pa traže utjehu ili u porocima ili u životinjama. ‘Feher isten’ ovogodišnji je kandidat ove države za Oskara.

Ocjena na IMDb.com mu je 6,9/10 a na Tomatoesima zavidnih 91%. Nema podataka o zaradi a sumnjam da je i šta velika, a reditelj je Kornel Mundruczo koji iza sebe ima značajne projekte poput ‘Delta’ i ‘Tender Boy’.

”White God” eksperimantalni je ulazak u svijet živog, surovog i poučnog filma koji u nekim momentima luta od svoje prve namjene ali je svejedno jako dobar film i nisam se pokajao ni zbog toga što sam ja odlutao od svakodnevnih filmova koji su bili na listi gledanja i upustio se u nešto novo i nepoznato.

Raya i Posljednji zmaj (2021) Recenzija Filma

Disney's Raya i Posljednji zmaj pomalo se spotakne da krene, ali uspijeva prikazivanje iskrenog...

Kruds Novo Doba – The Croods: A New Age (2020) Recenzija Filma