Dogman (2018) Recenzija Filma

Redatelj: Matteo Garrone
Producent: Ugo Chiti, Matteo Garrone
Glavne uloge: Marcello Fonte, Edoardo Pesce, Nunzia Schiano
Zemlja: Italy | France
Trajanje filma: 01:43:00
Datum izlaska: 17.05.2018 (svjetska premijera)

Junak “Dogman”, italijanski film koji je nedavno izabran za najbolji film na stranom jeziku na dodjeli Oscara 2019. Vjerojatno je jedan od naj patetičnijih kriminalaca koje sam ikada vidio u filmovima. Malen, plah i slab, neprestano je zlostavljan i iskorištavan od strane siledžijskog tipa. Čini se da ne zna što da radi osim što igra prema volji tog uvredljivog tipa – dok konačno ne odluči da je dovoljno.

Dogman Filmske Recenzije

Marcello Fonte, koji je osvojio nagradu za najboljeg glumca za svoj nastup ovdje u ovom filmu na filmskom festivalu u Cannesu početkom ove godine, igra Marcello, vlasnika otrcane prodavaonice za šišanje pasa u siromašnoj četvrti koja se nalazi u predgrađu Rima. Iako njegov posao ne izgleda tako uspješno, u svom susjedstvu ima prilično dobru reputaciju kao i da se povremeno druži sa svojim prijateljima u susjedstvu, a on je sretan i uzbuđen kad god mu njegova bivša žena donese njihovu mlađu kćerku, s kojom ponekad živi. uživa u istraživanju izvan susjedstva.

Ali postupno se ispostavlja da Marcello nije baš uzoran građanin. Očito je da su mnogi njegovi prijatelji kriminalci, a kasnije ga vidimo kako kupuje drogu od jedne od njih nedugo nakon što igraju nogomet zajedno s drugima. Iako ne koristi drogu, potrebno mu je jer Simoncino (Edoardo Pesce), golemi, agresivni bivši boksač koji je bio problematičan u susjedstvu, zahtijeva od Marcella da ga opskrbljuje drogom. Kad Simoncino iznenada dođe u Marcelloovu prodavaonicu droge, Marcello nema izbora nego mu dati ono što želi, a on pita Simoncina da odu negdje drugdje, jer se njegova draga kći nalazi u trgovini, ali Simoncino jednostavno ignorira njegovu molbu.

Uočavamo više ovog otrovnog odnosa između Marcella i Simoncina. Jedne noći, Simoncino se iznenada pojavio pred Marcellom zajedno s nekim drugim tipom, a on prisiljava Marcella da mu pomogne tijekom njegove najnovije kriminalne aktivnosti. Sve što Marcello mora učiniti je da čeka u svom vozilu, dok Simoncino i njegov saučesnik provaljuju u stan zbog krađe skupih stvari, ali je kasnije došao do saznanja da su Simoncino i njegov saučesnik učinili nešto vrlo okrutno prema psu u stanu, a kasnije u stan ulazi sam, jer kao čovjek koji istinski voli pse, ne može ignorirati ono što će se dogoditi tom psu.

Marcello

Dok Simoncino nastavlja stvarati probleme u susjedstvu, neki od Marcellovih prijatelja postaju frustrirani i ogorčeni, a mi dobivamo nervozan, ali zabavan trenutak kada ovi momci ozbiljno razgovaraju o ovoj sve dosadnijoj stvari čak i dok je Marcello tik do njih. Govore o tome treba li Simoncina eliminirati jednom zauvijek, ali nitko nije osobito voljan raditi taj prljavi posao, a jedan od njih sugerira da bi trebali samo čekati jer, Simoncino je već napravio mnogo neprijatelja u susjedstvu.

Iako ne objašnjava puno o tome kako je Marcello došao u vezu i zaglavio se sa Simoncinom. Film i dalje djeluje kao fascinantno istraživanje karaktera, a Fonteova nenametljiva, ali opsjedajuća izvedba funkcionira kao svojevrsno ljudsko središte. Čak i njegov lik ne govori mnogo, možemo jasno osjetiti očaj i frustraciju iza njegove blage, nježne fasade. A ne možemo se ne zapitati kada će on na kraju dosegnuti točku sloma. Za razliku od Fontea, Eduardo Pesce je i prijeteći i prezira, a on i Fonte učinili su uvjerljiv posao da nam prenesu dugu povijest zlostavljanja i iskorištavanja među njihovim likovima.

Kao neumoljiv završetak, film postaje pomalo monoton na trenutke, ali on stalno zadržava našu pažnju kroz živopisnu. Realističnu atmosferu popraćenu nekim upečatljivim stilskim dodirima. Čak i kada priča postane mračnija i uznemirujuća tijekom drugog dijela, redatelj / ko-scenarist Matteo Garrone. Koji je napisao scenarij s Ugo Chitijem i Massimom Gaudioso, stalno održava hladan, odvojen ton svog filma. A njegov snimatelj Nicolaj Brüel učinkovito uspostavlja sumorno i ugnjetavajuće raspoloženje na ekranu. A pruža niz impresivnih trenutaka, uključujući i sivu, dugotrajnu scenu, koja se odvijala ispred Marcellove trgovine u filmu.

Poput Garronovog prethodnog kriminalističkog dramskog filma “Gomora” (2008.), “Dogman” je od početka do kraja mrk i krupan. I sigurno nije nešto za gledanje iz zabave, ali sam barem sa zanimanjem i fascinacijom promatrao njegov jadnog heroja. Iako me nije dojmilo toliko kao “Gomora” i povremeno sam se osjećao nestrpljiv s njegovim strogim pristupom pripovijedanja. Film uglavnom radi zahvaljujući njegovoj realističnoj atmosferi i solidnoj izvedbi glavnog glumca, pa je preporučujem unatoč određenim rezervacijama. IMDB Ocjena Filma:
7.3/10

PRESUDA

DogMan 2018 Kao neumoljiv završetak, film postaje pomalo monoton na trenutke, ali on stalno zadržava našu pažnju kroz živopisnu, realističnu atmosferu popraćenu nekim upečatljivim stilskim dodirima.