Downton Abbey (2019) Recenzija Filma

Zemlja: Engleska
Trajanje filma: 02:02:00
Datum izlaska: 12.09.2019 (svjetska premijera)
B i H 19.09.2019.
Hrvatska 19.09.2019.
Srbija 19.09.2019.

Od završetka poznate britanske serije Downton Abbey 2015. godine fanovi se mole za još epizoda. Prošle godine njihove su se molitve čule drugačije i umjesto još jedne sezone potvrđena je produkcija filma. U Portugalu povijest službeno prelazi iz naših domova na veliki ekran ovog rujna.

Zaplet se i dalje usredotočuje na imanje zvano Downton Abbey, koje je u vlasništvu obitelji Crawley, savršen portret bivše engleske aristokracije. Dakle, slijedi kao i prije života onih koji tamo žive, obojice pripadnika više klase, kao sluge u kući. Ovaj put dok se pripremaju za poseban posjet samih kraljeva Engleske.

Downton Abbey Filmske Recenzije

Srećom, mnogi elementi koji su već činili cjelokupni kreativni identitet serije vratili su se, ostavivši rezidencijalnim gledateljima osjećaj nostalgije. Na neki način, od prve minute, gotovo je poput povratka zvuku intro glazbe i slike dvorca Highclere, kontinuirano veličanstvenog prizora i toliko poznatih lica.

U stvari, većina, ako ne i svi glavni glumci, vratili su se originalnim ulogama kao i uvijek dosad. Smatra se da je teško preoblikovati kožu lika nakon toliko godina, ali članovima ove glume to izgleda samo prirodno. Maggie Smith je, kao i uvijek, zvijezda showa. Međutim, nisam mogao da se ne divim sitnim izrazima i obličjima Michelle Dockery kao Marije, što je u potpunosti razlikuje od ostalih uloga koje je igrala od tada. Pored toga, pridružilo se nekoliko glumaca, posebno Imelda Staunton, no naravno da se ne nameću toliko i ne mogu se natjecati sa svoja 2 sata s godinama karakterizacije.

Isto tako, održava se ista vrsta brzog i asertivnog dijaloga u nekim dijelovima, emocionalnog u drugima, kao i vrsta humora. To je zato što je tvorac Julian Fellows autor scenarija, a Michael Engler, redatelj posljednjih epizoda finalne sezone, isti je u ovoj produkciji. Nažalost, iako su u nekim aspektima donijeli to dobro poznavanje, mislim da nisu dobili toliko hitova koliko bi željeli.

Sama pripovijest nije pokazala veliku suštinu, niti (možda isključujući jednu scenu) najjači faktor koji je naljutio ili pokrenuo publiku. Mnogo mi je žao, povijesne reference ili suprotne društvene i političke rasprave različitih klasa, koje su donijele komplementarni, realni element, bile su samo blaga karikatura. S druge strane, sjajni likovi, nekad protagonisti i priznati talenti, prosipani su u pozadini nečega poput romana nerazvijenog dovoljno da bude zanimljiv.

Ne kažem da ne bih volio da sam ikad vidio događaje, već više raspoređen i isprepleten istinskom dramom. Čak sam primijetio kad sam uspoređivao početak filma s krajem. Da se gotovo ništa o samim likovima, pa čak ni o njihovim životima, nije puno promijenilo. Bilo je to kao vidjeti produženi epilog. Naravno da sam i dalje volio neke dijelove priče, kinematografiju, garderobu, soundtrack i toliko toga da se nije promijenilo. Međutim, kao jedan od originalnih ovisnika u nizu, sveukupno sam razočaran očekivao nešto uzbudljivije.

Da sam bio upoznat s tim televizijskim specijalcem, volio bih da postoji, ali nešto je u vezi s obećanjima filmskog teatra što pobuđuje moja očekivanja. Na kraju, moram upoznati one koji nisu upoznati s emisijom da su vjerojatno zbunjeni i da će mi se manje svidjeti jer je Downton Abbey očito napravljen za fanove i ništa drugo. IMDB ocjena Filma: 7.8/10

Downton Abbey Sama pripovijest nije pokazala veliku suštinu, niti (možda isključujući jednu scenu) najjači faktor koji je naljutio ili pokrenuo publiku. Isto tako, održava se ista vrsta brzog i asertivnog dijaloga u nekim dijelovima, emocionalnog u drugima, kao i vrsta humora.