Druga šansa – En chance til / A Second Chance 2015 Recenzija

En chance til / A Second Chance

Žanr Drama, Triler
RedateljSusanne Bier
Glavne ulogeNikolaj Coster-Waldau, Ulrich Thomsen, Nikolaj Lie Kaas
Trajanje filma : 01:42:00
Datum izlaska :  5. Ožujak 2015.

Detektiv Andreas sa svojim partnerom na zadnjem slučaju u gradu posvjedočit će običnim narkomanima i propalicama i njihovom novorođenom djetetu o kojem oni ne vode brigu. Nakon smrti vlastite bebe, odlučit će kidnapovati njiihovog sina.

U neimaštini noviteta, a pod novitetima podrazumijevam popualrne ili visokobudžetne filmove o kojima svi pričaju i koje, svi gledaju, odlučite se na nešto tipa ”ma daj šta daš”. To nekad ”ma daj šta daš” može biti pozitivno iznenađenje ili nešto prosječno i donekle gledljivo.

Moj izbor za sinoćne ‘ma daj šta daš’, bio je ovaj danski film sa osjetljivom tematikom ali i popularnim glumcem koji bi ujedno trebao biti i reklama za prodaju i gledanost ‘Druge šanse’, a radi se dakle o glumcu Coster-Waldau, nama svima poznatom kao Jaime Lannister iz ‘Game of Thrones’a, odnosno King’s Slayer. Tamo i ne dolazi do nekog izražaja, ali je u ovom filmu fenomenalan, kao i ostatak ekipe, naravno. Kada sam pogledao trejler i pročitao o čemu se radi, očekivao sam jedan mračan film sa not ‘happy ending’om, baš kao što je većina evropskih filmova, onako surovi i realistični i da, većinu toga sam i dobio. Jedino što me kod ovog filma muči jeste što pokušava bilo kakvu simpatiju(ako se to može nazvati u ovom slučajem), pridobiti nekim šokantnim scenama, obratima i surovim momentima, i to oblikuje samu realističnost filma i ne mora biti nužno loše, ali isuviše mračno, tmurno i depresivno stvorena atmosfera od samog početka do kraja ne može ostaviti puno više od takvog utiska da je film dobar ali da se osjećate loše nakon što ste ga pogledali. Sasvim je jasna poruka koju flm pokušava poslati, pa i sam naziv usko je vezan uz ono što film čitavo vrijeme obrađuje i čega se dotiče, ali sentimentalnost i statičnost navest će vas da pomislite da je jedini cilj ovog filma da diže savjest o bebama, o njihovom čuvanju, o narkomaniji i zlostavljanju. Dakle, ‘Druga šansa’ je samo dobar film i ništa više.

Ocjena na IMDb.com mu je zavidnih 7/10 a na Tomatoesima osrednjih 45%. Rediteljica filma je Susanne Bier i iza sebe ima uspješne kako danske tako i američke naslove, a neke manje uspješne i nepreporučljive za gledanje. Ove godine je izbacila i film ‘Serena’, sa Cooperom i Jennifer Lawrence u glavnim ulogama, a poznataja i po ‘Things We losti in Fire’, ‘Nakon vjenčanja’, ‘ U Boljem svijetu’, ‘Sve što trebaš je ljubav’ itd.

Sumnjam da će moja kritika uopšte prevagnuti ka tome da li ga pogledati ili ne jer vjerujem ni da niste razmišljali o tome. Iznjedrio je dobre performanse, emotivne trenutke ali i potvrdio surovu stranu proizvoda evropske kinematografije. A to ponekad nije lijepo za oko.

Ocjena:5/10