Dvorac od stakla – The Glass Castle 2017 Recenzija Filma

Trajanje filma: 02:07:00
Datum izlaska:    11.08.2017 (svjetska premijera)
U kinima od :      11 August 2017 (USA)
                    B i H   02.11.2017.
                    Hrvatska 02.11.2017.
                    Srbija    02.11.2017.

Nova drama prilagođena je iz istoimenog izdanja iz 2005. (Jeannette Walls), temeljena na njezinim iskustvima koja su odrasla u siromašnoj disfunkcionalnoj obitelji. Film je režirao Destin Daniel Cretton (koji je također predvodio ‘SHORT TERM 12’), a napisao ga je Cretton i Andrew Lanham. Filmske zvijezde Brie Larson (koja je također glumila u ‘SHORT TERM 12’), Woody Harrelson, Naomi Watts, Ella Anderson, Chandler Head i Max Greenfield. Film je dobio mješovite kritike kritičara. Otkrio sam da je malo predug i spor, ali to je uglavnom vrlo pokretan i ugodan film.

Priča se ispričana iz Jeannetteovog (Brie Larson) gledišta, kao odrasle osobe, sjećajući se na odrastanje kao dijete u krajnjem siromaštvu. Kao odrasla osoba (u prizorima koji se održavaju početkom 1990-ih – “sadašnjost” u ovom filmu), Jeanette (dobitnica Oscara Brie Larson) postala je jedna od onih “bogatih gradskih ljudi … u lijepim apartmanima”. Ona je uspješna spisateljica koja živi u New Yorku s zaručnikom, investitorom koji se zove David (Max Greenfield). Do ove tačke, njezine sestare i braca također nastanile u gradu, kao i njihovi roditelji koji su boravili u napuštenoj zgradi. Jeanette kaže da je sretna sa zaručnikom i poslom, a izgleda kao da je, ali njezino lice čini da izgledao kao da ima duboki unutarnji sukob glede onoga što zaista želi u životu – i šta osjeća prema svojim roditeljima. Njezina majka, Rose Mary (Watts), bila je ekscentrična umjetnica, a otac Rex (Harrelson) bio je slobodni alkoholac. Jeannette i njezina trojica braće i sestara bili su stalno prisiljeni kretati se, a često puta nisu imali dovoljno jesti ili nisu bili sigurni uvjeti za život. Cijelo je vrijeme Rex punio dječje glave nerealnim nadama i snovima za bolji život ,

DVORAC OD STAKLA ponekad je emocionalno iscrpljujući, ali nikada na način koji vas čini lošim. Brie Larson je izvrsna kao Jeannette Walls i pomaže u prenošenju filma, igrajući ulogu snažne i samopouzdane žene koja je progonjena uspomenama na njezin prijašnji život. Ali tu je i Woody Harrelson koji ukrade scene u ovom složenom komadu likova. Njegova slika Rexa je majstorska i nezaboravna, pokazujući sve kvalitete koje smo ikada željeli u savršenom ocu, a onda se šokiramo u sve nedostatke koje otac može potencijalno imati. On čini ovu ulogu fascinantnom za gledanje, osobito kada se stvari zagrijavaju ili je intenzivno. Znamo da Rex zvuči dobro i voli svoju obitelj, ali on je također i destruktivna sila na takav način da nikad neće zaista biti u pravu. Čak i kada ga njegova obitelj počne napuštati jedno po jedno, on se ne može ravno kretati. I nažalost, Rose Mary nije puno mogla pomoći, kao i dok zna da je loš način, ona ga voli previše da ga ostavi iza sebe. Naomi Watts se gubi u ulozi i ponekad je gotovo neprepoznatljiva. Dobro se igra s Harrelsonom, i stvarno prodaje ponekad uvrnutu dinamiku između ovo dvoje. I to je važno, kao da ne vjerujemo da se ti roditelji stvarno uklapaju i vole jedno drugo unatoč svemu tome, nikada nećemo dobiti obitelji koja bi mogla postojati na svoj način.

Dok Larson dobro igra kao Jeannette, Ella Anderson (kao mlađa Jeannette) i Chandler Head (kao mlađa Jeannette) također su vrlo izvanredne. Oboje dobivaju snažne trenutke u priči i stvarno prodaju ljutnju i emocionalni put koji mora proći ova mlada žena. Anderson je osobito otkrivenje, vrlo često je ukrala scenu od svojih kolega. Također sam uživao u Maxu Greenfieldu kao Davidu, Jeannetteinu dečkom dok je živjela kao novinar. On igra prilično suosjećajan karakter, i na kraju ne možete pomoći.

Iako ne bih nazvao DVORAC OD STAKLA osobito uzbudljiv film, a ponekad može biti vrlo depresivan, apsolutno bih ga označio kao realan i važan pogled na prijelomnu obitelj. To je vrsta priče koja vas čini da razmišljate, zapravo, i vjerojatno će vas ostaviti u novom cijenjenju vlastite prošlosti. Ono što je najučinkovitije u ovoj proizvodnji je da svi vrlo vjerojatno možemo pronaći nešto u njemu s čime se lahko povezujemo. I na kraju, unatoč tome koliko loše neke stvari idu, još uvijek postoji temeljna poruka nade … preživljavanje vlastite obitelji može biti teško, ali ono što naučite iz nje može biti od neprocjenjive vrijednosti.

OCjena Filma: 3,5/5

IMDB Ocjena Filma: