Filozofija ubojstva (2018)
Spinning Man

Žanr: Misterija | Triler | Drama
Redatelj: Simon Kaijser
Producent: Matthew Aldrich, George Harrar
Glavne uloge: Odeya Rush, Minnie Driver, Pierce Brosnan, Guy Pearce, Alexandra Shipp, Clark Gregg, Jamie Kennedy. Freya Tingley, Sterling Beaumon, Carlo Rota, Annie Monroe, Natasha Bassett, Sean Blakemore, RJ Walker, Noah Salsbury Lipson
Zemlja: Švedska, SAD
Trajanje filma: 01:40:00
Datum izlaska: 06.04.2018 (svjetska premijera)
B i H 25.10.2018.
Hrvatska 25.10.2018.
Srbija –

Filozofija ubojstva Filmske Recenzije

Matthew Aldrich, scenarist izvanrednog crtanog filma The Mystery of Coco, stvorio je adaptiranu prilagodbu detektivskog romana “Spinning Man” Georgea Harrara za istoimeni film koji je prilagođen za domaću distribuciju s više privlačan naslovom “FILOZOFIJA UBOJSTVA”. Za snimanje filma s vrlo skromnim proračunima pozvali su švedskog redatelja Simon Kaisera, koji je posljednjih godina radio na seriji za europsku televiziju. Kao rezultat toga, ovaj film s izvrsnim scenaristom, književnom osnovom i vrlo jakim glumcima u osobi Guy Piercea (“The Secrets of Los Angeles”, “Remember”) kao učitelj filozofije lingvistike, Minnie Driver (“The Judgment”, “Idealni muž”) kao pametna i ljubavna kućanica i Pierce Brosnan (“The Alien”, “muljaža od Thomasa Crowna”), koji predstavlja očaravajućeg teškog detektiva.

Kaiserova slika stvara priču o istrazi o nestanku djevojke iz koledža i nesvjesno čini da Pierce bude glavni osumnjičeni, ali autori “FILOZOFIJA UBOJSTVA” nisu zainteresirani za ovu formalnu osnovu, već u karakter glavnog lika koji se pokušava udaljiti od pukih smrtnika kroz objektiv svog predmeta i demagogijsko razmišljanje o koristi i traženje istine. Stoga je “FILOZOFIJA UBOJSTVA” najbliži žanru psihološkog trilera o mogućnostima ponavljanja iz prošlosti i njihovom teškom prevladavanju.

Zaplet

Prema zapletu “FILOZOFIJA UBOJSTVA”, tinejdžerica nestaje na jezeru (Odeya Rush, “Lady Bird”). Profesor Evan Birch (Guy Pierce), koji izgleda poput crne ovce zahvaljujući svom sivom Volvu, nalazi se u krugu osumnjičenih nakon intervjuiranja svjedoka. Birch ima nekoliko problema: prvo, pati od čudnih poremećaja pamćenja, bizarno deformira sve što mu se dogodilo, drugo, junak Piercea hrani neku vrstu snobije, s određenim intelektualnim nijansama, skepticizam prema istini, jer mu se čini da je ljudski um jedva sposoban da percipira objektivnu istinu. Birchova žena, Ellen (Minnie Driver), dobro se uklapa u sliku svoje obitelji, čvrsto stoji s dvije noge na zemlji, za razliku od svog uzvišenog muža, u simuliranoj egzistencijalnoj krizi.

Policijski detektiv Malloy (Pierce Brosnan), koji počinje provoditi istragu, suočava se sa zidom Birchove agresivne otpornosti na promicanje istrage. Kao rezultat toga, profesor se nalazi u vrlo teškoj situaciji opsjednutosti svojim maštovitim maštarijama i pokušava pronaći izgovore za svoju ženu, koja sumnja da ima veze sa studenticama. Osim toga, junak Piercea konstantno gubi u dijalozima s uvjerljivim i uviđavanim Malloyjem, čini se da je detektiv već potpuno iscrpio svoju prošlost i rado mu manipulira. Koeficijent izbjegavanja raste u razmjeru s prstenom sumnje koja je stisnuta oko njega.

Zanimljivo

Zanimljivo je da priče pohotne intelektualne učiteljice citiraju Witgentsteina i da slijedi svoj vlastiti višestruki opus s izjavom “Što je filozofija?” Simon Kaiser u “FILOZOFIJA UBOJSTVA” ne radi. Čini se da redatelj jednostavno ne razumije kako pravilno tjerati razvoj trilera, Kaiser se odmakne od tmurnog razvoja u smjeru dijaloga koji bi ovaj pametni razigrani i neuravnoteženi tip učinili sa čudnom prošlošću. O prošlosti Birch autori za stvaranje napetosti namjerno su tiši do trećeg čina.

Štoviše, Aldrichov scenarij ostavlja otvorenim pitanje odstupanja glavnog lika. Ono što se kroz njegove ljubavne avanture moglo otkriti s mulattom Anom (Alexandra Shipp, “Ubijati kao”, “X-Men: Apocalypse”) ili teškim odnosom sa ženom, gotovo je potpuno izvan povijesti. Uloga Minnie Driver-a kao prisilnog igranja ljubavne supruge i poznavanja Ivana mnogo je više, nažalost, ne sjaji, nego se svodi samo na živahnu potragu za Ellenovim dokazima kako bi opravdala njezinu patnju i otkriće drugog seksualnog ponavljanja u mužu.

“FILOZOFIJA UBOJSTVA” sa svojom snagom pokušava pažljivo sakriti sve tajne koje heroj Guy Pierce ima i zahvaljujući svojoj izvrsnoj glumačkoj igri, film djelomično uspijeva. No, sljedeća studija o proučavanju sofisticiranog ubojice u toj slici nije uopće prikazana, traka prelazi na formalni b-film tradicionalni za mnoge publike i podigne strastvenu želju stvaratelja da donese neobičnu verziju događaja. Autori “FILOZOFIJA UBOJSTVA” pokušavaju intrigirati gledatelja i stvoriti neku emocionalnu rezonancu.

Protagonisti

Stoga je protagonist bijedan zbog svoje nesposobnosti za razumijevanjem elementarnih svakodnevnih zakona svemira i on ne radi u ovom filmu kao glavnoj pokretnoj snazi, ali ne i sjaji intrigantna ideja “FILOZOFIJA UBOJSTVA”, ali, čudno, ona pouzdano djeluje na razgovore. Melodramatični aspekti koje izvodi Minnie Driver izgledaju previše stereotipizirani, a ona ima poteškoća u igranju čuvara ognjišta, potresena njezinim muževima, što se ne može reći o gomili policije i osumnjičenog. Samo zahvaljujući glumačkom duetu Guy Pierce i Pierce Brosnan, “FILOZOFIJA UBOJSTVA”, moguće je zadržati interes publike u umjetno zamršenoj priči.

“FILOZOFIJA UBOJSTVA” na mukama da pažljivo sakriti sve tajne koje su junak Guy Pierce, a zahvaljujući svojim odličnim glume, film je djelomično moguće. Ali nova istraživanja na proučavanje sofisticiranih ubica u ovom filmu se nije pokazao, traka ide tradicionalno za mnogo B-film formalne fokus za publiku, i baca sumnju na strastvenu želju da dovede kreatorima običaj scenarija. Autori “Na rubu ludila”, pokušavaju da intrigira gledaocu i stvoriti neku vrstu emocionalne rezonancije, što uzrokuje jedan od najboljih filmova Guy Pearce “Remember”, ali profesor Evan Birch zagonetke u ovom zaustavljanjem na oba stopala noir ne radi.

Dakle, glavni lik je žalosno u njihova nesposobnost da razumije osnovne svakodnevne zakone svemira, i to ne radi u ovom filmu kao glavna pokretačka snaga, intrigantan ideja “Na rubu ludila” i ne pada, ali, začudo, sa sigurnošću da se istresa na govoreći simbol stila uređen mišolovke i beli zečevi koji padaju u njih. Melodramatično aspekti od Minnie Driver izgleda previše šablonski, i jedva je mogla doći do play odmahnuo mrzovoljan muž domaćica, koja se ne radi o hrpa policije i osumnjičenog. Samo zahvaljujući vd duo Guy Pierce i Pierce Brosnan, “Na rubu ludila” usjeva da održi interes gledatelja na umjetno zamršene priče. IMDB Ocjena Filma: 5.5/10

Filozofija ubojstva - Spinning Man (2018
Previous articleThe Curse of La Llorona (2019) Trailer Filma
Next articleKralj Lopova – King of thieves (2018) Recenzija