Gospođa Bovary – Madame Bovary 2015 Recenzija Filma

Žanr: Drama
Redatelj: Sophie Barthes
Glavne uloge: Mia Wasikowska, Ezra Miller, Paul Giamatti
Trajanje filma : 01:58:00
Datum izlaska :   12. Lipanj 2015.

Prelijepa žena gradskog doktora upušta se u ljubavne afere i strasti samo kako bi poboljšala svoj društveni status, ne sluteći kakve će biti posljedice.

Onaj ko nije propuštao časove bosanskog jezika u srednjoj školi vrlo dobro zna ko je ‘Madam Bovari’. Dakle, jedno od najvećih djela francuske knjižvenosti koje je doživjelo mnoge tv i filmske obrade, pa sada evo još jednu, najsvježiju. S obzirom da vlada veliko zatišje što se tiče noviteta od filmova, želio sam barem nečim prekinuti tu monotoniju i ne kajem se što sam izabrao baš ovu dramu.

Uglavnom, ako ste upućeni u ovu dramu, u roman iz srednjoškolskih dana, možda vam neće ni trebati detaljno pojašanjenje radnje, ali opet, za one koji ne znaju, Madam Bovari je jedan od najpopularnijih i najboljih romana iz francuske književnosti koji je napisao Gustave Flaubert i doživjela je, u vremenu kada je prvi put izašla, veliko oduševljenje ali i osudu francuskog suda zbog kontraverznosti, što će ispostaviti kao još jedan od razloga zašto se ovaj roman tako puno čitao i što je popularan i dan danas. Priča o Madam Bovari koja traži savršenog supruga za brak i najzad dobije ‘pravog’, te shvati da je zapravo željna pustolovina i rasipiničkog života, počne varati svog supruga Charlesa čak i onda kad su imali dijete. Njeno lutanje i traženje sebe očituje se najbolje u onoj rečenici ‘Madam Bovari, to sam ja’, no bez obzira što se to činila kao egocentrična feministička drama, jeste feministička, ali je ujedno i ogledalo tadašnjeg malograđanstva, ispraznosti braka i društvenih statusa prema kojem su mnogi težili. Iako se čini kao statična, spora drama sa romansom kao temeljom svih zapleta i raspleta, zapravo je iznenađujće koliko je ova ekranzicija romana dobra, zanimljiva i dinamična, bez obzira na to gdje je smještena radnja i što se film kao film nije dovoljno reklamirao i dobio svu potrebnu pažnju. Iako ne djeluje toliko ambicizino, čak štaviše, pomalo i hladno, mislim da je sve to ipak nadoknađeno vizualnom adaptacijom tog vremena, sitnicama i detaljima te činjenicom da su se u tu priču odlično uklopili glumci poput Wasikowske, koja od kako se proslavila ulogom u ‘Alisi u zemlji čuda’, ne prestaje dokazivati svoj talenat i iz filma u filma potvrđuje da je jedna od najkvalitetnijih mladih glumica. U ulogi ‘negativca’ Rhys Ifans dokazuje svoj talenat ali i ostatak ekipe je za svaku pohvalu.

Ocjena na IMDb.com mu je 6,2/10 a na Tomatoesima poniskih 39%. Nema podataka o zaradi filma. Rediteljica filma je Sophie Barthes koja iza sebe ima samo jedan dugometražni i ne tako popularan film ‘Cold Souls’.

‘Madam Bovary’ je film koji će ostati u vremenu u kojem i jeste, bez dodatnog publiciteta i medijskog uspinjanja, ali svejedno je jedna kvalitetna drama koja zaslužuje vašu pažnju jer u lik i vrijeme mlade Bovary i njenih ljubavnih afera je udahnut novi život a to bi trebali vidjeti.

Latest posts