Homesman – The Homesman 2014 Recenzija Filma

The Homesman

Žanr Drama, Vestern
Redatelj: Tommy Lee Jones
Glavne uloge: Tommy Lee Jones, Hilary Swank, Grace Gummer
Trajanje filma : 02:02:00

Bivši osuđenik i jedna usamljena žena, udružuju se kako bi na višednevno putovanje prevezli tri lude žene iz jednog grada u drugi.

Trejler me zaintrigirao, naročito kad sam vidio ko stoji ispred kamere, a onda me još više zaintrigiralo to što su film neki zakivali u zvijezde a neki ga jednostavno pljuvali kako god su znali i umjeli.

Film je baziran anistoimenom romanu a radnja prati jednu usamljenu neudanu ženu koja se odlučuje na čudan i opasan poduhvat, no sudbina joj šalje nešto vremešnijeg čovjeka koji će joj itekako dobro doći. Njih dvoje morat će proputovati zajedno sa još tri mentalno bolesne žene a taj put bit će sve što im divlji zapad može prirediti. Ne mogu reći da nisam ljubitelj vestern filmova kad se upravo takva vrsta filmova smatra kultnim, a skorija izdanja istih, poput ‘Odbjeglog Đanga’ ili ‘True Grit’a, takođe nisu bili daleko od kvaliteta. Zanimljivo je da većina ovakvih filmova, pa i ovaj, kao glavne likove nudi, dvije, naizgled suprotne ličnosti, koji se nekaku udružuju i postanu primjer timskog rada. Ovog puta se udružuju Hillary Swank, kao Mary Bee Cuddy, usamljena žena koja se nikada nije udavala ali obožava muziku i George Briggs, starac, koji još nije spreman odustati od oružja, avantura i opasnosti. Oboje su iznijeli svoje uloge sasvim solidno, ali ne mogu ne napomenuti i nastup npr. Grace Gummer ili Mirande Otto, pa ni kratke pojave Lightowa, zatim slavne Streep i mlade Steinfeld, koji su dokazali da dobrom filmu trebaju i jaki performansi. No upitno je to koliko je zapravo film dobar jer za jednu mješavinu drame, vesterna, humora, nepovršnosti i nedinamičnosti ne mogu biti dovoljni samo nastupi glumaca. Ali ipak sam uspio izdržati uz film skoro dva sata jer me zaintrigirao i to je valjda i bit, bez obzira što se prenatrpao nebitnim i dugim dijalozima i čudnim zapletom i raspletom, uspio je biti makar solidan i nimalo jeftin film koji ima taj potencijal da se nekima uvuče pod kožu.

Ocjena na IMDb.com mu je solidnih 6,8/10 a na Tomatoesima za sad 73%. Film je koštao 16 miliona dolara no nema podataka o povratu odnosno zarađenom novcu. Reditelj filma je, ujedno i glavna uloga, Tommy Lee Jones, koji nam je ipak poznatiji kao glumac i to nekih kultnih kao što su npr. ‘Nema zemlje za starce’, ‘Ljudi u crnom’ itd. On je i ranije radio kao reditelj ali snimivši samo jedan zapaženiji film naslova ‘The Tree Burials of Melqiades Estrada’.

‘The Homesman’ ima, donekle uspješan recept za kvalitetu i za način kupovine pažnje a to su svakako glumci, priča i zatim mjesto radnje. Neće za svakoga biti pravi izbor, no ako pitate mene, ja sam se uživio uz dva sata filma na jedan umoran, depresivan i nikakav dan.