Wednesday, May 12, 2021

Judas And The Black Messiah (2021) Recenzija Filma

Judas and the Black Messiah ponekad mogu biti nevjerojatno potresni, ali narativ umanjuje i Hamptonove i O’Nealove priče na njegovu štetu.

Iako je radikalan glas u partiji Crna pantera, netko tko je život proveo ujedinjujući potlačene i boreći se za rušenje rasističkih struktura, Fred Hampton više je sporedni lik u priči koja je trebala biti posve o njemu. Judas and the Black Messiah, film koji prati događaje koji su doveli do Hamptonovog atentata 1969. godine, oživljava redatelj Shaka King, koji je također zajedno s Willom Bersonom napisao scenarij (s pričom Kenneth i Keith Lucas) . Iako film ima nevjerojatno snažne trenutke koji prikazuju privlačnost Hamptona i njegov radikalni aktivizam, izbor da svoj život vidi kroz objektiv Billa O’Neala, Jude iz priče, slabi ukupnu snagu filma. Judas and the Black Messiah ponekad mogu biti nevjerojatno potresni, ali narativ umanjuje i Hamptonove i O’Nealove priče na njegovu štetu.

Judas And The Black Messiah Filmske Recenzije

Film otvara arhivska snimka Freda Hamptona (glumi ga zapanjujući Daniel Kaluuya), predsjedatelja poglavlja Illinojske stranke Crne pantere i eventualnog osnivača Dugine koalicije, pod kojom je Hampton pokušao ujediniti nekoliko skupina u borbi protiv ugnjetavanja. FBI je Hamptona 1967. označio kao prijetnju, a direktor J. Edgar Hoover (Martin Sheen) moli svoje agente da Hamptona mora zaustaviti kako ne bi postao previše utjecajna ličnost. Ukratko, Hoover pod svaku cijenu želi podržati bijeli vrhovni sustav. To potiče Roya Mitchella (Jesse Plemons) da uposli Billa O’Neala (Lakeith Stanfield), sitnog lopova koji tvrdi da ne obraća pažnju na politiku.

S O’Nealom koji je uspješno postavljen unutar stranke Crna Pantera – prvo kao pokretač Hamptona, a zatim kao šef osiguranja – publika svjedoči Hamptonovom životu, od njegove veze s Deborah Johnson (Dominique Fishback) do njegovih strastvenih govora i bavnog aktivizma iz perspektive čovjeka koji bi ga u konačnici izdao. Čudan je izbor, pogotovo kad je Hampton, povijesna ličnost koja nije toliko poznati Malcolm X, mogao biti u prvom planu. Judas and the Black Messiah započinje prilično snažno, ali njegova početna energija, ona koja se šugala od obećanja, rasipa se zbog nedostatka fokusa. Kad je Kaluuyin Hampton u srcu, film se uzdiže, a glumac može karizmom i intenzitetom nositi slabije aspekte scenarija. U međuvremenu, Stanfield glumi O’Neala s pomalo nespretnom neizvjesnošću, uhvaćen u lovu i prijetnji FBI-a.

10 Sjajnih Romantičnih Filmova koje ćete pogledati na Netflixu

Pa ipak, King se suzdržava istražiti humanost oba lika, njihovu složenost i učinak Hamptonovog aktivizma na zajednicu. Na tom je planu Judas and the Black Messiah više površni prikaz obojice muškaraca, nedostaje im unutrašnjost i dubina potrebna za njihovo jasnije fokusiranje. To se posebno odnosi na O’Neala, koji nije dovoljno razvijen da sam nosi težinu priče. S obzirom na to da je on lik kroz koji publika dobiva pristup Hamptonu, scenarij ne čini dovoljno da ga prizemlji prije nego što glavom zaroni u priču.

Štoviše, film se jedva dotiče zlokobne FBI-jeve zavjere kako bi osigurao Hamptonovu smrt pod svaku cijenu. Gotovo je kao da su njih dvojica ponekad odvojeni, Judas and the Black Messiah ne uspijevaju istražiti zločine s malo više od ravnodušnog odreda. O’Nealov odnos s agentom Mitchellom u najmanju je ruku zanimljiv, O’Neal je otkrio (u rekreiranom intervjuu iz Eyes on the Prize) da je Mitchella vidio kao svojevrsnog mentora. Međutim, čak se i to jedva prikazuje na ekranu.

Judas and the Black Messiah ne uspijevaju prenijeti puni opseg Hamptonove politike ili njegove privlačnosti kao osobe. Centrirajući O’Neala kao vodeću osobu i ne radeći na tome da se on razvije ili u punoj mjeri njegovih motivacija, film posrće, nikad ne dosežući visine svog potencijala. Film ima popriličan udio opojnih trenutaka i promatranje Kaluuye dok je Hampton visceralan i osnažujući. Nažalost, nikad se ne osjeća kao da se priča izmiče s vlastitog puta dovoljno da bi procvjetala, niti istražuje složenost potrebnu za naglašavanje i humanizaciju likova na način na koji bi trebala. IMDB Ocjena Filma: 7.9/10

Judas And The Black Messiah (2021)

Žanr: Biografski, Drama, Histroija
Godina: 2021
Redatelj: Shaka King
Producent: Will Berson, Shaka King, Will Berson, Kenneth Lucas, Keith Lucas
Glavne Uloge Glumci: Daniel Kaluuya, LaKeith Stanfield, Jesse Plemons, Dominique Fishback, Ashton Sanders, Martin Sheen, Algee Smith, Darrell Britt-Gibson, Dominique Thorne, Amari Cheatom, Caleb Eberhardt, Lil Rel Howery
Zemlja: USA
Trajanje filma: 126 min
Datum izlaska: 12.02.2021 (svjetska premijera)
U kinima od : //

Trailer Filma Judas And The Black Messiah :

Judas and the Black Messiah ne uspijevaju prenijeti puni opseg Hamptonove politike ili njegove privlačnosti kao osobe. Pa ipak, King se suzdržava istražiti humanost oba lika, njihovu složenost i učinak Hamptonovog aktivizma na zajednicu. Štoviše, film se jedva dotiče zlokobne FBI-jeve zavjere kako bi osigurao Hamptonovu smrt pod svaku cijenu.