Koliba – The Shack 2017 Recenzija Filma

Datum izlaska:    1 March 2017
U kinima od :    9 March 2017 (USA)
                    B i H   06.04.2017.
                    Hrvatska 06.04.2017.
                    Srbija    06.04.2017.

“Prestani govoriti u zagonetkama” nas junak Mack (Worthington) viče na zemaljsku personifikaciju Boga(Spancer), tijekom jednog od njihovih razgovora u kolibi.

Na temelju William P. Young bestseler romana, The Shack nas vodi na duhovno putovanje Mack Phillipsa, obiteljski čovjek koji izgubi svoju vjeru nakon sto njegova najmlađa kći je oteta i ubijena od strane serijskog ubojice. Jednog dana, on pronalazi misteriozno pismo u svom poštanskom sandučiću u kojem je potpisan od Papa (tako njegova zena zove Boga). U tom pismu njega poziva da posjeti kolibu gdje mu je kći umrla. Kreće za osvetom, Mack stiže na udaljeno mjesto i ispunjava ljudsku personifikaciju kršćanskog trojstva. Afroamerikanka žena je Bog (gore spomenuta Spencer), bliskoistočni stolar je Isus (Alušu), a azijska žena (Matsubara) Sveti Duh. Oni govore mnogo o tome zašto se lose stvari događaju dobrim ljudima i zašto se Bog odbija miješati u ljudskim aktivnostima. Rasprave su u biti zanimljive, iako malo kružne i dosadne.

Avatar je Worthington je vješt u reprodukciji mučenih duša, a njegov američki naglasak i dramatični niz oboje žele u ovom filmu. Tim McGraw (Willie) igra Mackovog bližnjeg koji pripovijeda priču – što nehotice baca u pitanje cijelu dramu, jer nema šanse da je njegov lik mogao znati o traumatičnim događajima koji su se dogodili tijekom Mackovog djetinjstva, kao i radoznale događaje koji su se odvijali u kolibi. Kao i obično, Octavia Spancer se igra, a njezin Bog Otac ima razigranu lakoću duha. Također kredit filma je njegova spremnost da uronite u duboki kraj tamnim pitanjima, umjesto da drži daleko do oštre istine i teško zarađene nevjere.

Jedan od najboljih dijelova filma je svakako Octavia Spancer i njena PaPa. Ona ima jaku umurijuću prisutnost sto daje veoma blagu karakteristiku bogu koja jako dobro pase sve ukupnoj temi filma, tuzi, gubitku i na kraju liječenju rana. Spencer je nedavno postala jedna od najboljih glumica našeg vremena, a svoju titulu potvrđuje i nastupom u ovom filmu – svaka scena s njom udiše nevjerojatnu količinu života u film.

Najveći problem je da je ovaj film trebao da prevaziđe kako predstaviti gore navedene teme, a i da ih prikazuje kroz neutralni kršćanski objektiv. Vecina Mackovih unutrašnjih borbi jednostavno nestaje dok on dalje razgovara s Papom, Isusom i Saray, ovo bi imalo nekog smisla da se Mack stvarno nalazi pred Bogom, dok se ovako njegovi napredci na unutrašnjoj mirnoći ne doimaju stvarno zasluženi jer su jednostavni bačeni pred nas, a onda vrlo brzo riješeni.

Svi koji su spremni slušati i suosjećati se duhovno i iznad svega kršćanskom pričom “The Shack” je poprilično dobar film. Film mogu pogledati i oni koji ne dijele kršćanske ideje jer u njemu mogu pronaći nekoliko poruka o mudrosti koje su svima nama potrebne. Gledajući ovu globalnu situaciju gdje su ljudi sve manje i manje tolerantni ova priča će dobro doci.

Ocjena 7/10

The Shack (2017) on IMDb

Trailer: