Saturday, May 18, 2024

Leptir – Papillon (2017) Recenzija Filma

Leptir - Papillon (2017) Nije ni približno toliko zanimljiv kao neki drugi holivudski klasici koji prikazuju zatvorske drame. U filmu teško nedostaje bilo što uvjerljivo što će zapaliti svaku emociju gledatelja. PAPILLON (Leptir) priča priču o preživljavanju. Nažalost priča nikad ne doseže intenzitet koji će dati pravu sliku onoga što je Henri “Papillon” Charrière prošao.

Leptir (2017)
Papillon

Žanr: Krimi | Misterija | Drama
Redatelj: Michael Noer
Producent: Henri Charrière, Aaron Guzikowski
Glavne uloge: Rami Malek, Charlie Hunnam, Tommy Flanagan, Eve Hewson, Roland Møller, Michael Socha, Christopher Fairbank, Brian Vernel, Nina Senicar, Nicholas Asbury, Ian Beattie. Attila C. Arpa, Yorick van Wageningen, Fernanda Diniz, Joel Basman
Zemlje: Srbija, SAD
Trajanje filma: 02:13:00
Datum izlaska: 27.06.2018 (svjetska premijera)
B i H 03.01.2019.
Hrvatska 03.01.2019.
Srbija –

Leptir(Papillon) Filmske Recenzije

Zakivanje snažnih filmova koji pričaju priče o nevinim ljudima osuđenim na zatvorski život i preživljavanje u nezamislivim uvjetima uključuju klasike kao što je SHAWSHANK REDEMPTION , GREEN MILE i COUNT OF MONTE CRISTO . Sva tri od ovih filmova su primjeri kako dobra priča može ostaviti trajan znak za one koji gledaju dramu koja se odvija dok otkrivaju dublja značenja skrivena u priči. Redatelj Michael Noer i njegov tim donose publici ažuriranu verziju klasičnog PAPILLON-a iz 1973., u kojem su glumili holivudski divovi Steve McQueen i Dustin Hoffman. I originalni i novi PAPILLON je adaptacija najprodavanijeg memoara života francuskog zatvorenika iz 1969. koji je čitatelje opsjedao.

Papillon (Charlie Hunnam) je optužen za ubojstvu i nepravednoj kazni u zatvoru. Dok je otpremljen u francusku kaznenu koloniju, Papillon susreće Degu (Rami Malik), bogatog korumpiranog poslovnog čovjeka kojeg su vlasti uhvatile za krivotvorenje. Vidjevši priliku za novac i bijeg, Papillon se usklađuje s Degom kako bi stekao svoju naklonost i nagradu za zaštitu aristokrata u svijetu u kojem više nego vjerojatno neće preživjeti sam. Isprva delikatni Dega izgleda više kao smetnja koju Papi mora da podnese, ali se s vremenom između njih dvojce formira posebna veza koja na kraju stvara duboko ljubavno prijateljstvo. Zajedno oni polažu temelj za odvažan bijeg iz zatvora.

Poznat kao Papi, robusni zatvorenik je tvrdoglav, energičan i odlučan. Upravitelj Barott (Yorick Van Wageningen), koji upravlja zatvorom željeznom šakom, uočava duhovitog Papillona i odlučan je razbiti ga bilo kojim sadističkim sredstvom. Okrutni upravitelj nema srca kada je u pitanju Papi i šalje ga u samicu, premlaćivanje, izgladnjivanje i na kraju šalje lažno optuženog čovjeka na Đavolji otok. Papi iznova i iznova pokušava pobjeći samo da bi svaki put sloboda neprestano bježala i završio je u uvjetima koji su daleko gori od onih koje je prije podnosio.

Glumci

Hunnman i Malek drže da igraju dvojicu muškaraca koji su preživjeli pakleni život samo zbog svoje ljubavi. Glumci ne stvaraju ništa novo za publiku, a iako ne rade loš posao prikazivanja zatvorenika u stvarnom životu. Jednostavno ne mogu da izvuku potpuno uvjerljivu emotivnu povezanost. Još jedna uočljiva mana u ovoj produkciji je kako dobro Hunnman izgleda portretirajući tipa koji je pretučen, izgladnjivan i koji je pretrpio samicu, ne jednom, nego dvaput. Nije realno da bi netko izašao iz takve situacije i da izgleda savršeno netaknut uz bilo koji oblik zdravog razuma. (Izgledalo je kao da je Hunnman izgubio na težini dok su stvari napredovale). Siguran sam da je stvarni život Papillona morao pretrpjeti neke emocionalne traume iz vremena koje je proveo u zatvoru i da taj dio njegove povijesti zapravo nije dotaknut u filmu.

U ovom zatvoru ima mnogo scena koje ponovno stvaraju robovski rad, nasilje, pljačkanje dostojanstva ljudi i užasne uvjete života. Ali ništa prikazano ne nudi nikakvu vrijednost šoka i ponekad ovoj adaptaciji PAPILLON-a nedostaje originalnost. Dijalog je često nezgrapan što otežava stvarno povezivanje s bilo kojim likom. Film pokušava biti istrajan i mračan dok pruža poruku nade. Nekako se snaga tih dviju tema ne sjedinjuje u potpunosti, ostavljajući pustolovinu u pauzi iz zatvora osjećajući ravnomjerno i beživotno.

Mnogo bolje su iskoristili prolazak vremena kako bi se pokazala strašna stanja koja su središnja lica mogla razviti. Kako bi pojačala strašno iskustvo koje podnose. Umjesto toga, čini se da su vremenske linije prebrzo skakale. Što je otežalo shvaćanje užasa koji je nanesen duhovnom šampionu koji je slijedio svoju slobodu. Vrhunac ne lebdi i priča izgleda kao da se završava brzo i naglo. Tako da se emocionalna reakcija koju kina žele doživjeti vjerojatno neće dogoditi.

Nije ni približno toliko zanimljiv kao neki drugi holivudski klasici koji prikazuju zatvorske drame. U remakeu 2018. osjeća se vrlo neprirodan stereotipnim scenama života u zatvoru koji je značio pomicati publiku, ali samo uspijevaju postaviti pitanje “Gdje je ostatak filma?”. U filmu teško nedostaje bilo što uvjerljivo što će zapaliti svaku emociju gledatelja. PAPILLON (Leptir) priča priču o preživljavanju. Nažalost priča nikad ne doseže intenzitet koji će dati pravu sliku onoga što je Henri “Papillon” Charrière prošao. Što je dovelo do toga da je napisao svoje nevjerojatne memoare. IMDB Ocjena Filma: 7.1/10

Titlovan Trailer Filma Leptir:

Leptir - Papillon (2017) Nije ni približno toliko zanimljiv kao neki drugi holivudski klasici koji prikazuju zatvorske drame. U filmu teško nedostaje bilo što uvjerljivo što će zapaliti svaku emociju gledatelja. PAPILLON (Leptir) priča priču o preživljavanju. Nažalost priča nikad ne doseže intenzitet koji će dati pravu sliku onoga što je Henri “Papillon” Charrière prošao. Leptir - Papillon (2017) Recenzija Filma