Matura – Bacalaurea / Graduation, (2016) Recenzija Filma

Žanr: Drama, Krimi
Redatelj: Cristian Mungiu
Glavne uloge: Adrian Titieni, Maria-Victoria Dragus, Rares Andrici
Trajanje filma: 02:08:00
Datum izlaska:    19 May 2016
                    Hrvatska 11.05.2017.

Tema kompromisa je sastavni dio “Graduation” koji je napisao i režirao Cristian Mungiu. Rumunjski redatelj osvojio je Palme d’Or in 2007 godine sa svojom drugom znacajkom “4 Months, 3 Weeks and 2 Days,”, a ponov se natjece 2012godine s “Beyond the Hills,” koji je osvojio najbolji scenarij i najbolji glumac. Bio je u ziriju u Cannesu 2013.godine.

Mungiuovi filmovi ukljucuju likove koji se suocavaju s moralnim zagonetkama i zavrsavaju bolan posao s đavolom. U slucaju “4mjeseca,3sedmica i 2 dana” dilema je ukljucivala otporne izbore dviju mladih zena u pregovorima s ilegalnim pobačajem. U “izvan brda”, đavo je bio doslovniji koncept kad je svecanik nadgledao mali samostan i posta uvjeren da je novi novak posjedovan.

U “Graduantion”, očinska ambicija za svoju kćer uzrokuje da izađe iz svojeg moralnog i etnickog okvira za samo jednu kljucnu odluku, što se brzo događa u svaki aspekt njegova zivota. Kamen koji se srusio kroz prozor dnevne sobe prva je zapanjujuca slika filma, a Mungiu strpljivo gradi pricu o ocevoj pogresnoj ljubavi u pripovjedanu detalja. Povjerljivi razgovori, favoriti i utjecaj na trgovanje svi igraju ulogu. Pokreti na naizgled dobroćudnim profesionalnim prijateljstvima da bi se otkrila sutnja tišine kao prave veze.

Romeo (Adrian Titieni) je ugledni lijecnik s ugledm za postenje u svom malom gradu . Tiho ima vezu, on i njegova supruga Magda (Lia Bugnar) žive odvojenim zivotima u svom malom stanu, ali se ujedinjuju s ponosom nad njihovom kcerkom Eliza (Maria-Victoria Dragus), kojoj je ponuđena stipendija u Cambridge. Njenim roditeljima, Elizina prilika predstavlja šansu koju nikada nisu imali. “Mislili smo da cemo premjestiti planine” komentira Romeo, osvrcuci se s zaljenjem zbog prevrnutog idealizma i propalih ambicija vlastitog ranog zivota.

Mungiuov stil nije blistav, ali privlacan pazljiv i metadolican jest. Iako je ovaj dobronamjeran, ali moralno kratkovidni otac polako uvucen u propast vrijednosti koje ce ga unistiti, filmski pogled je širienje moralnog svemira u kojem je povezan svaki loš izbor, stvarajuci veliku mrezu u kojoj je Romeo zatecen.

Ocjena 7.5/10

Graduation (2016) on IMDb

Titlovan Trailer: