Trajanje filma: 01:30:00
Datum izlaska: 09.03.2018 (svjetska premijera)
U kinima od : 6 April 2018 (USA)
B i H 05.04.2018.
Hrvatska 05.04.2018.
Srbija 12.04.2018

Oni su brzi, jako oklopljeni i smrtonosni: kada vanzemaljska vrsta napada čovječanstvo, jako je teško se suprotstaviti osvajačima. Iako agresori ne mogu vidjeti, njihov osjećaj sluha je još izraženiji. Nekoliko preživjelih prilagodilo je svoje ponašanje u ovoj situaciji, vodeći život usmjeren na stvaranje što je moguće manje zvukova. Među malobrojnima koji su na ovaj način našli neku vrstu svakodnevnog života je i Lee ( John Krasinski ), njegova supruga Evelyn ( Emily Blunt ) i dvoje djece Regan ( Millicent Simmonds ) i Marcus ( Noah Jupe ). Ali prijetnja se nastavlja: Jedan pogrešan korak, jedan glasan zvuk, a to bi moglo značiti njihov kraj.

Umjesto bilo kakvog otvaranje ili glasanja kojim se objašnjavaju okolnosti koje su dovele do situacije u kojoj se Abbottovi nalazili, Krasinski jednostavno otvara film naslovnicom koja glasi “Dan 89”, dopuštajući nam da ispunimo pojedinosti vlastitim maštarijama. To je film koji je pohvalan bez izlaganja, jer najviše priliči u njegovom umijeću tišine, samo nekoliko mirno izgovorenih dijaloških prizora i kratkih razmjena podnaslovnih znakovnih jezika koji razbijaju inače vizualno pripovijedanje. Ne postoje flashbackovi do dana prije invazije, bez grubih monologa koji pokušavaju izraditi podloge karaktera. Sve što znamo o Abbottsu jest to što oni rade je najbolje kako bi preživjeli, i to je dovoljno da nas izvuku iza svojih pokušaja.

Radom iz scenarija koji je napisao s Bryanom Woodsom i Scottom Beckom , Krasinski ima živce i dobar ukus da te ispusti ravno u noćnu moru; nema dugogodišnjeg izlaganja, niti vladinih agenata koji objašnjavaju kako se društvo urušilo, samo nekoliko dobro raspoređenih novinskih isječaka i dovoljno konteksta da bi se osiguralo da znate tačno onoliko koliko vam je potrebno. Ulice su napuštene, nedostaju plakati koji prekrivaju zidove napuštenih zgrada, a svi vidimo kako drhtimo pri pomisli na stvaranje zvuka. Svijet je otišao u pakao. Svi smo upoznati s kinematografskim jezikom apokalipse do sada, a Krasinski daje svojoj publici dovoljno kredita da ne ispisuje sve za njih. Taj mudar instinkt, u kombinaciji s činjenicom da likovi doslovce ne mogu govoriti, osiguravaju da se 90 minuta u Mjesto tišine provede uronjenim u akciju, umjesto na razgovorima.

Mjesto tišine

Pohvalno: Likovi u Mjesto tišine zapravo su se prilagodili situaciji i razradili vlastite mehanizme kako bi izbjegli opasnost. Da svi ljudi od samog početka hodaju bosonogi samo je jedna od mnogih osobitosti života preživjelih. Čak i kod kuće, Tinkerer Lee bio je iznimno snalažljiv kako bi se izbjegla nepotrebna buka. Jedina je šteta što se ta kreativnost ne održava do kraja. S jedne strane, užas postaje sve konvencionalniji i odustaje od neobične tišine. Osim toga, mnoge stvari u posljednjem času više nisu uvjerljive – čak ni unutar žanra uvjetno širokog opsega.

Sretan sam što vidim kako mladi producenti i redatelji pozorno prate nove trendove. Na primjer, uporaba muzike u Mjesto tišine pokazuje kako je besprijekoran rad zvučnog odjela donio puno više uranjanja u film – što ima svoju glavnu točku upravo u izostavljanju zvukova i govora. Postojeći zvučni zapis samo naglašava, općenito, izgradnju konačnog vrhunca – nešto lijepo za svjedočenje.

Također, malo je dvosmislena odluka da se mirnom mjestu daje više emocionalne dubine. Kao da se kreatori nisu usudili potpuno osloniti na stvarni scenarij, kombiniraju užas s potpunom obiteljskom dramom. Središnji dio filma gotovo više nije o prijetnji, već o sukobima unutar kvarteta. Opet, ovo nije neobično u području mnogih post-apokaliptičkih filmova – kao što je dobar stari zombi strip – koji govori kako se ljudi u takvim situacijama međusobno povezuju. Do sada, tako dobar, s tako uspješnim glumcima, trebao bi biti i početak.

Ocjena Filma: 4/5

IMDB Ocjena Filma:  A Quiet Place
(2018) on IMDb