Moonlight – Mjesečina 2016 Recenzija filma

Žanr: Drama,
Godina: 2016
Redatelj: Barry Jenkins
Glavne uloge:  Mahershala Ali, Shariff Earp, Duan Sanderson
Trajanje filma: 01:51:00
Datum izlaska:      18 November 2016 (USA)

Priča o ljudskim odnosima i samootkrivanju…. ‘Moonlight’ govori o životu mladog crnca od njegovog djetinjstva do zrelih godina, kako se bori da pronađe svoje mjesto u svijetu dok odrasta u nemilosrdnom komšiluku u Majamiju.

Bio sam jako uzbuđen da se upustim u ovu priču jer imao sam velika očekivanja od filma za kojeg mnogi govore da je najbolji film iz protekle godine, a na Metascore-u, od svih filmova ikad snimljenih, ovaj se po broju pozitivnih kritika smjestio na 4. mjesto najboljih filmova.

Negdje u malom mozgu imao sam strah da će ovaj film ispasti kao ”Boyhood”. Također ambiciozan film, dugo najavljivan, pobrao sve pohvale, a onda kad sam ga ja dobio priliku pogledati – ostanem razočaran. I ne samo ja, nego i dosta ljudi. Međutim, upuštajući se u ”Moonlight”, shvatio sam da je ovo priča za sebe i da je ovo jedan dubok, emotivan, lijep ali razarajući film koji nije puno pričao ali je dosta, dosta toga rekao. Osjećaj da bojom, muzikom, pokretom i emocijama donese jednu nevjerovatnu priču koja se možda nekima još čini kao tabuu i osjetljiva tema, reditelj ovog filma je zaista utisnuo u ovaj film svoj pečat, stilski je ostao sebi dosljedan i to mu je na kraju donijelo da ”Mjesečinu” svi prepoznaju, hvale i nagrađuju. Film je nominiran za osam Oskara, a o nominacijama ću detaljnije večeras, kako ja i inače godišnje objavljujem i svoja predviđanja, a kasnije i koji je film kako prošao. Radnja filma se vrti oko gej Afro-amerikanca koji živi u problematičnom kvartu u Majamiju te smo svjedoci tri faze njegova života. Prva faza; djetinjstvo, kada još nije svjestan samog sebe ali već od malih nogu ulazi u začarani krug osuđivanja, svjedoči ovisnošću svoje majke koja ga ne razumije i čini se kao da ga ne voli. Isto tako, upoznaje jedan par koji mu pomaže da se izrazi, komunicira s njim i koji se čine kao jedina spona njega i istinske ljubavi. Druga faza; adolescnecija – Chiron je shvatio ko je ali njegova okolina mu ne dozvoljava da bude ono što jeste. Ponovo se bori sa majkom narkomankom, djeca iz njegove škole ga zezaju ali on proživljava drugu stranu ljubavi i ponovo vraća vjeru u sebe i život da bi to bilo oduzeto od strane ljudi koji su ga isprva razumjeli. Treća faza; zrelo doba – Chiron odnosno Black je pronašao svoj put ali se odao porocima, međutim sam kraj filma ima takvu snagu, takav odjek da je prosto bilo nemoguće ovaj film posmatrati kao jednu prosječnu priču o homoseksualcu koji je još i crnac i bori se sa neprijateljima dok odrasta u šugavoj sredini. ‘U ”Moonlightu” glavni lik jeste gej, on jeste ponižavan i zlostavljan u školi i kod kuće ali to nije bit i poenta koju ovaj film na kraju tako lijepo iznosi svima nama. Svi glumci koji su dočarali lik Chirona, odnosno Little-a, tačnije Black-a su zaista fenomenalno odradili posao ali kad mislim da je glumac Ashton Sanders koji je tumačio glavnog lika u periodu adolescencije trebao biti nominovan za Oskara, onda vam je sve jasno. Naomie Harris koja igra majku glavnog lika je bila izvrsna i za to joj je odato priznanje zvano ”nominacija za Oskara za žensku sporednu ulogu”.

Kad kažem da film ne priča puno, onda se morate naviknuti ako krenete u avanturu sa ”Moonlight”-om, da ovaj film ne vrvi od previše dijaloga, od ispraznih monologa ili naracije koja bi oduzela ljepotu filmu – ne, ovaj film nije ni nijem ali prešućuje svoje glavne preokrete i ostavlja nama na gledaocima da ga istražujemo i da ga najzad i shvatimo.

Ocjena na IMDb.com mu je 8,4/10, a na Tomatoesima 98%. Film je u Americi zaradio oko 15 miliona dolara. Barry Jenkins je reditelj filma i iza sebe ima većinom kratkometražne filmiće i samo jedan dugometražni zvani ”Medicine for Melacnholy”.

Kad film upakuje sve, finalni ishod je evo upravo ovakav. ”Moonlight” dira u dušu, ostavlja jak utisak, a činjenica da je tako poseban izdvaja ga od većine koji se svim silama trude da prodrmjau, a ne približe nam se ni dovoljno blizu da ih primjetimo.

Ocjena 9/10

Moonlight (2016) on IMDb