Muskarci ne placu (2017) Recenzija Filma

Trajanje filma: 01:38:00
Datum izlaska: 01.07.2017 (svjetska premijera)
U kinima od : 21 October 2017
B i H 16.11.2017.
Hrvatska 16.11.2017.
Srbija 16.11.2017.

Film bosanskog redatelja Aleka Drljevića već je bio uspješan u Karlovy Varyu i sada dolazi u naša kina. U napuštenom planinskom hotelu, slovenski terapeut Ivan (Sebastian Cavazza) provodi eksperiment s osam jugoslavenskih ratnih veterana. Muškarci različitih nacionalnosti donose ovdje posebno obećanu nagradu, ali postupno shvaćaju da su u ono što su se nakon rata duboko zaključali u srcima, u začaranoj atmosferi praznog hotela došlo na površinu. Ali kako se ti “hardcore muškarci” bave ovim, i kako će se oni oduprijeti onima koji su krivi za zločine koje su sami počinili?

Drljevic se spotaknuo s tako strašnim predmetom. Slike koje redatelj izvuče iz vlastitog iskustva uvijek imaju veze sa sobom. Alen Drljević, baš kao i njegovi glavni likovi, nazočio je sastanku ratnih veterana. Ono što je trebalo biti izvorno dokumentarac o ovom eksperimentu podsjeća na igrani film i valja reći da je to bilo dobro. Drljaj, s takvom strašnom temom, dobro se borio, s golemim emocijama, uspio je sve učiniti u smišljenom i emocionalnom filmu. Osim toga, nećemo propustiti napetost kad čekamo loše odabranu riječ da iscijedi jednog od sudionika i učini nešto da može požaliti. Ili nešto što nije mogao učiniti.

Glumci odradili jako dobar posao

Što se tiče glumaca, filmovi u kojima glumci nisu važni, možemo zamisliti glumice na mjestu. Tu su i oni filmovi u kojima glumci čine sastavni dio ukupnog dojma, a to je upravo slučaj sa Muškarci ne plaču. Teško je odabrati koji je uvjerljiviji, jer svatko nam daje osjećaj da su doista doživjeli, a njihova bol je stvarna pa ih ne zamisljamo kao na ljude koji to igraju.

Za Balkanskog gledatelja ova mješavina glumaca potpuno je poznata. Vjerojatno najsnažniji su portreti Chorvata Valentin (Leon Lucev) i Srba Miki (Boris Isaković). Moglo bi se reći da su oni središnje osobe, zato što ih se češće vidim od ostalih. Film pokušava dati najširi mogući pogled na cijelu situaciju, pa je svaka scena, pa čak i ona s manje poznatim likovima, dubokog značaja. Film, koji je bosanski kandidat za najbolji film na stranom jeziku, za nagradu Oscara, a to je i činjenica da će zlatna statueta vrijediti nekoliko glumaca. Tako uravnoteženi i besprijekorni nastupi.

Sve u svemu, ovaj film nema mnogo slijepih mjesta. Nakon čitanja sinopsisa, možda neće potrajati, ali ako odete na njega, nećete požaliti. Muskarci ne placu, oni su užasni za spektakl, sjajni za priču, smjer i glumce, a po prvi put na ovogodišnjem Karlovy Vary filmskom festivalu osvojili su drugu najprestižniju nagradu, posebnu nagradu žirija. Balkanska psihološka drama zahvatila nas je i savršeno pokreće pobune između jugoslavenskih ratnih veterana koji su se borili sa sobom već gotovo dvadeset godina, jer se duboke psihičke rane iz rata polako iscjeljuju.

Ocjena: 3/5

IMDB Ocjena Filma:

Muskarci ne placu (2017) on IMDb