Ne gledaj mi u pijat (tanjir) – Quit Staring at My Plate 2016 Recenzija Filma

Quit Staring at My Plate

Žanr: Drama
Redatelj: Hana Jušić
Glavne uloge: Mia Petricevic, Nikša Butijer, Arijana Culina
Trajanje filma: 01:45:00
Datum izlaska:    2 September 2016

Jušićkini likovi su fascinantno osmišljeni, u njima ne postoje emocije, svi žive jedni s drugima, trpe se silom prilika, ali se nikako ne podnose. Otac maltretira sina i kćer, prigovara supruzi, majka je po cijeli dan u kući, i sprema neukusna jela, sin zbog svoje bolesti ne radi ništa, dok se život naše junakinje Marijane odvija između bolnice u kojoj radi kao laboratorijska tehničarka, autobusne stanice i stana, u kojem niko nikoga ne podnosi i svak svakom ide na živce.

Nasa junakinja je netipična mlada osoba koja nema profile na društvenim mrežama, nema mobitela, ne izlazi na mjesta gdje izlaze mladi, ne ide u kino, ne čita ništa, ne gleda serije, ona bas živi u nekom svom svijetu. Ovakav život jedne 24godisnje djevojke je vrlo čudan na koji ona pristaje. Marijana bi svojim primanjima mogla da iznajmi manji stan i da živi sama i uživa u životu. Samo pokoji odlazak do bazena našoj 24-godišnjoj junakinji pruža poneki trenutak opuštanja. Njena situacija postaje mnogo gora kada joj otac doživi srčani udar i ostane prikovan za krevet. Marijana sada mora preuzeti ulogu glave obitelji, zajedno sa svim odgovornostima koje ta uloga sa sobom nosi. Jedini način da se riješi stresa su joj seksualni odnosi sa potpunim strancima, no takve aktivnosti ne mogu biti trajno riješenje. Marijana mora uzeti slobodu u svoje ruke – no kako će to napraviti, te što ako joj pružena sloboda ne donese ono što je htjela?

Jako dobar posao je odradila kostimografkinja Katarina Pilić koja pokušava naći ljepotu, čak i u najtrulijim vizualima, mijenjajući sugestivne i gotovo nadrealne sekvence, dobar posao radi montažer Jana Klemschea. Veliku hrabrost za svoj prvi film redatelja Hana je pokazala u preciznom kastingu, jer trebala je velika hrabrost za odabrati ovu glumačku postavu, jer su oni nosili cijeli film i bilo je dovoljno samo da jedan glumac zakaže cijeli film pada u vodu.
Mia Petričević, Zlatko Burić, Arijana Čulina i Nikša Butijer oni su odlično sinhronizirani. Mia Petričević dijeli set s troje velikih profesionalaca – no uspješno se nosi s ovim velikim teretom. Oni su uvjerljivi i iskreni u svojim ulogama, toliko dobro rade posao da mi se često činilo da gledamo dokumentarac o još jednoj napaćenoj obitelji.
Redateljica je prije snimanja dosta dugo radila probe s glumcima. Cak ih je smjestila i u identičan stan kako bi se mogli naviknuti jedni na druge.

Za samo kraj treba reci da je film jako dobro napravljen, i pruža jedinstven pogled na dalmatinski način života, sto bi nekim gledaocima moglo biti vrlo zanimljivo, a siguran sam da će biti i onih koji će odmah u prvim minutama filma otpisati ga kao nešto potpuno nezanimljivo. Film daje veliku umjetničku vrijednost koja zasigurno neće ostati ne primjećena, a Hanu Jušić definitivno očekuje blista budućnost u svijetu filma.

Ocjena Filma:3/5

NAJNOVIJE

I Still Believe (2020) Trailer Filma