Nocturnal Animals

Žanr: Drama, Triler
Redatelj: Tom Ford
Glavne uloge: Amy Adams, Jake Gyllenhaal, Michael Shannon
Trajanje filma: 01:55:00
Datum izlaska:  9 December 2016 (USA)

Susan Morrow živi neispunjen život sa suprugom Huttonom Morrowom. Jedan vikend, kad Hutton ode na poslovni put, Susan dobiva paket od svoga bivšeg muža, Edwarda Sheffielda. To je roman „Noćne životinje”, koji je on napisao, a s kojim se nije godinama čula niti vidjela. Susan odluči pročitati roman, koji je posvećen njoj, te se odluči susresti s njim…

”Nocturnal Animals” je drama-triler koji me je od prve najave do trenutka dok ga nisam pogledao zaista intrigirao; em zbog glumačke ekipe pa onda zbog priče, pa sam htio maksuz napisati jedan post kako je nesumnjivo da će ove godine Amy Adams biti nominovana za Oskara, a kako istinski želim da ga i dobije jer je i u ovom filmu, a i u Arrival-u ponudila dva odlična performansa koji će definitivno obilježiti njenu karijeru. U ovom filmu ona igra bogatašicu, ženu u nesretnom braku sa lokalnim biznismenom i jednog vikenda kada on napusti grad, ona dobije rukopis romana svog bivšeg supruga i isčitavajući stranice te knjige koja nosi naziv ”Nocturnal Animals”, ona shvati kako je taj roman posvećen njoj. Zato kroz film paralelno pratimo dvije radnje; sadašnje vrijeme u kojem se nalazi lik Amy Adams i radnja romana u kojoj je prikazan njen suprug i svi ostali likovi iz romana. Ovakvo stilsko ponašanje filma pomalo podsjeća na Davida Lyncha i njegove ranije uratke, a ovaj smjeli korak da nas reditelj gurne u dvije priče, naizgled nepovezane, možda neće baš sjesti svakome jer ovo nije tipični triler, a pogotovo neki tipični film, no ono što ”Noćne životinje” zapravo jesu jedna psihološka subverzija jednog lika, opijajuća narativna sposobnost prepuna simboličkih trenutaka u kojima spoznajemo sav potencijal i ljepotu rediteljskog umijeća i naravno umijeće ljudi koji su cijelo vrijeme bili pred kamerama spremni da naprave neobičan ali efektivan triler koji vrlo lako može postati univerzalno, kultno ostvarenje. Možda sam puno sad bio suptilan no ono što zaista želim reći jeste da su ”Noćne životinje” rijetko dobra suradnja između dva žanra koja na kraju svoje realizacije ostavlja jak utisak na gledaoca i ne bih da spojlam sve što krije rasplet radnje, no tumačenje tog djela filma je dvojako i ostavljam na vama da otkrijete pravu istinu; s tim da ponovo naglašavam da neće možda sjesti baš svakome sam film. Ono što možda mogu zamjeriti filmu ako bih išao u sitna crveca jeste ta radnja romana kojeg čita glavni lik; zašto se radnja teče u jednom tako poznatom tonu, s prepoznatljivim zapletom, dijalozima i scenama, a onda mi dolazi odgovor da je to možda bila i namjera reditelja – da roman bude zapravo običan, ne toliko originalan, ali da ima takvu jačinu da lako utiče na osobu koja ga čita i da sam film u konačnici napravi posebnim, pametnim, privlačnim i drugačijim.

Ocjena na IMDb.com mu je 7,8/10, a na Tomatoesima 72%. Film je zaradio više od 22 miliona dolara, a nepoznato je koliko je iznosio budžet filma. Tom Ford je reditelj filma i iza sebe ima dramu ”The Single Man” sa Colin Firthom u glavnoj ulozi. Film je nominiran za tri Zlatna Globusa u kategoriji najboljeg reditelja, najboljeg scenarija i najbolje sporedne muške uloge Aaron Taylor-Johnson.

Ova godina je godina Amy Adams i snimila je tri velika filma, a mislim da joj se tek u bliskoj budućnosti smiješe i velike filmske nagrade, a ovaj film je nesvakidašnje iskustvo i zaslužuje skidanje kape.

Nocturnal Animals (2016) on IMDb

Previous articlePassengers – Putnici 2016 Recenzija Filma
Next articleShelley 2016 Recenzija Filma