Sunday, September 26, 2021
HomeDramaNomadland (2020) Recenzija Filma

Nomadland (2020) Recenzija Filma

“Koliko ste puta plakali?” pitao je jedan gledatelj drugog kad je izlazio iz kina. Pitanje je relevantno, jer postoji nekoliko trenutaka velikih osjećaja tijekom 110 minuta “Nomadland”a. Film je svoju svjetsku premijeru imao u rujnu na Venecijanskom filmskom festivalu, gdje je osvojio Zlatnog lava (za najbolji film). Zatim je prošao kroz Toronto, gdje je osvojio nagradu People’s Choice Award (maksimalna festivalska nagrada), a ovaj tjedan kroz Lisabon, kao završni film za LEFFEST’20.

“Nomadland” je plod žene mnogih zanata: Chloé Zhao (izgovara se “jau”). Kineska je redateljica rođena i odrasla u Pekingu, ali obučena za kinematografiju u New Yorku, napisala, uredila, režirala i producirala ovo, što je njezin treći igrani film. Film je adaptacija knjige spisateljice i novinarke Jessice Bruder iz 2017. godine. Učinak financijske krize iz 2008. vidljiv je iz početnih kredita filma. Empire, grad u državi Nevada, izgrađen je prije gotovo jednog stoljeća oko tvornice gipsanih ploča, koja je zapošljavala većinu stanovništva. Zatvaranjem tvornice uslijedilo je zatvaranje grada. Bez posla i bez doma, radnici su bili prisiljeni tražiti novi život negdje drugdje.

Nomadland Filmske Recenzije

Jedna od stanovnika Carstva je Fern (Frances McDormand), žena u šezdesetim godinama. Tragedija je još veća u njenom slučaju, nedavnom smrću supruga. Nemajući što izgubiti, Fern kreće na putovanje automobilom kroz zapadne i središnje sjeverne regije SAD-a – Kaliforniju, Arizonu, Nebrasku, Južnu Dakotu – u potrazi za poslom. Putem će naići na dosta likova, koji su svi putujući radnici. Likovi koji su zapravo ljudi. U posljednjim špicama vidimo Lindu May glumi Linda May, Swankieja Swankieja, Boba Wellsa Bob Wells. Zhao okuplja niz pravih nomada i stavlja ih u prvi plan. Autentičnost i lakoća koju ovi neprofesionalni glumci prenose na ekranu su veličanstveni. Swankiejev monolog o životu koji je vodio, život u zajednici s prirodom koji mu je pružio lijepe trenutke, možda je najdirljivija scena koju sam vidio 2020. godine.

Sada razgovarajmo o McDormandu. Glumica filmova “Fargo” (1996.), “Olive Kitteridge” (2014.), “Tri bilborda …” (2017.) i mnogih drugih u “Nomadland” ima jednu od najboljih interpretacija. U prvoj sceni sve nam govori običan zagrljaj Ferne s kaputom koji je pripadao njezinu suprugu. Tko nije poznavao glumicu, povjerovao bi da je i ona nomad u stvarnom životu. Nevjerojatno je kako holivudska zvijezda poput McDormanda ni na sekundu ne emanira da je to ona zvijezda kvaliteta koju povezujemo s glumicom njezine slave.

Top 10 Najočekivanijih Nastavaka Filmova Koji Izlaze 2021. godine

“Nomadland” je stoga hibrid koji tka izmišljene i stvarne narative. To je njegova glavna karakteristika i ono što će razlikovati navijače od klevetnika. Sjecište fikcije i dokumentarca možda neće uvjeriti gledatelje da Zhaov projekt shvate kao istraživanje tuđe nesreće. Pošten stav, ali po mom mišljenju nije opravdan u slučaju “Nomadland”. Zhao snima svoje subjekte s empatijom, nikad sa sažaljenjem – tanka granica za putovanje. Swankie, Bob i Linda nisu bijednici, već preživjeli. Zhao pokazuje temeljnu osjetljivost i iskrenost u pristupu temi bez pada u siromaštvo.

Formalno, Zhao sastavlja lirski film, a da nikada ne popusti egzibicionizmu. Njena kamera je statična u trenucima dijeljenja likova. Važno je svjedočenje, a ne bilo kakvo dramatično donošenje. Joshua James Richards, direktor fotografije filma “Božja vlastita zemlja” (2017.) i dva prethodna igrana filma Zhao, bilježi netaknutu ljepotu SAD-a. Krajolici su zadivljujući i raznoliki, od silovitih valova, stjenovitih pustinja do divovskih sekvoja.

“Uživamo život koji vodimo u životu”, rekao je glazbenik Tom Jobim. “Nomadland” je filmska inkarnacija ove fraze. Nježan i sveobuhvatan film, koji govori i o životu i o smrti. Jedno je sigurno: ovo neće biti zadnji put da čujemo za Chloé Zhao. Makar samo zato što je redatelj filma “Eternals”, novog filma u MCU sagi (Marvel Cinematic Universe). Hoće li imati dodataka za snimanje autorskih filmova i megaprodukcija o superherojima?

Film nam također pokazuje vrline ovog života, ali i čvrstinu koja dolazi s njegovim održavanjem. Pogled je s poštovanjem i ljubavlju na ovu tradiciju, kao što je u jednom trenutku spomenuto u filmu: duga tradicija naših predaka nomada. I redateljica se još jednom uspijeva uvući u ovu tradiciju svojim lijepim i poetskim izgledom te nam predstavlja lijepe likove koji opstaju i žive zajedno s prirodom, u životu različitom od života gradova, koji ih je u nekim slučajevima isključio. A ono što mi se sviđa u Zhaoovom filmu jest to što nam daje i drugačiji pogled na tu duboku Ameriku i njena bića, koja su posljednjih godina toliko maltretirana i generalizirana zbog simpatija prema predsjedniku na položaju. To je nesumnjivo najpoetičniji film godine, jer je u njemu sve poezija.

Nomadland (2020)

Žanr: Drama
Godina: 2020