Oklada stoljeća – The Big Short 2015 Recenzija Filma

The Big Short

Žanr: Drama
Redatelj: Adam McKay
Glavne uloge: Brad Pitt, Christian Bale, Karen Gillan
Trajanje filma : 02:10:00
Datum izlaska :   23. Prosinac 2015.

Opklada stoljeća, istinita je priča o nekoliko izuzetno vještih investitora koji su u razdoblju od 2007. do 2010. iskoristili situaciju stalnoga rasta cijena ne­kretnina i stvaranja velikoga broja hipoteka te su bogatstvo stekli nepopularnim, proračunatim klađenjem na financijski raspad

”The Big Short” se činio tako velikim, tako važnim, kao da je imao sve i još mu je samo falilo moje srce i moja pažnja, u jednom paketu. I dobio je pažnju. Ali ne i srce.

Iako na simpatičan način, provlačeći humor kroz priču i s neizostavnim referencama na sadašnjost i prošlost, na showbizz i kulturu, film pokušava održati našu pažnju, ova bankarska priča, puna termina, fraza iz ekonomije i uz jedva primjetan zaplet, sumnjam da će publika koja čita ovo zaista biti zapanjena. Film jeste zanimljiv i ne nužno loš, ali mnogo ga je teško pratiti i prepustiti mu se pa imate osjećaj da traje duže nego što zaista traje i to nije nikako pozitivan utisak. Radnja filma zapravo objašnjava, na najsažetiji mogući način, kako je započela financijska kriza; kako su neki uzeli profit od toga; kako su neki doživili krah i kako se to odrazilo na stanovništvo Amerike i svijeta. Sve je u filmu poprilično relevantno i kada krene odjavna špica i činjenice iz stvarnog svijeta koje objašnjavaju situaciju nakon financijske krize iz 2008. godine, to može djelovati poprilično emotivno i uznemirujuće, ali ruku na srce, pošto želim ostati dosljedan sebi i biti iskren maksimalno, a i objektivan naravno – ‘The Big Short’ je za mene razočarenje. Želio je biti dostupan svima, ali krajnji rezultat je vjerovatno da će se dopasti samo studentima ekonomije sa četvrte godine i tetama iz banke koje rade na šalteru. A i onima što imaju svoje kancelarije u bankama. A što se tiče performansa tu film nije zakazao; nije uzalud uposlena takva holivudska krema; sve sami kvalitetni i dobro plaćeni glumci koji su svoj talenat itekako potvrdili. Od Ryana Goslina, Brad Pitta, Balea i Melisse Leo, nekako najveći utisak na mene je ostavio Steve Carell i opis njegovog lika koji je ”sretan kad je nesretan”. Takva karakterizacija i oživljavanje takvog lika koji ne želi ispasti smiješan, djeluje mizerno i utučeno a to sve na kraju ima neku humorističnu pozadinu, to nije bio jednostavan posao ali se Carell itekako dobro snašao. Financijska kriza koje je pogodila svijet prije osam godina je itekako važna tema za obradu, ali mislim da smo imali mnogo bolju, mračniju i jednostavniju priču davne 2011. godine sa Kevinom Spaceyom u filmu ‘Margin Call’.

Ocjena na IMDb.com mu je zavidnih 8,1/10 a na Tomatoesima jednako dobrih 87%. Adam McKay je reditelj filma poznat po komedijama tipa ‘The Other Guys’, ‘Step Brothers’, ‘Anchorman 1 & 2’. Film je nominovan za četiri Zlatni Globusa a zaradio je više od 41 miliona dolara širom svijeta na budžet od 28 miliona a tek nedavno je izašao u kina.

Želio sam stvarno da mi se svidi, unio sam se u priču i pomno pratio ali odlutao sam već nakon polovine i jedva sam čekao da završi jer sam vidio dovoljno i sumirao sve što mi se sviđa i što mi se ne sviđa.

Ocjena:5/10