Pravo Mesto – The Place (2017) Recenzija Filma

Glavne uloge: Valerio Mastandrea, Marco Giallini, Alessandro Borghi
Zemlja: Italy
Trajanje filma: 01:45:00
Datum izlaska: 09.11.2017 (svjetska premijera)
U kinima od : Srbija 12.04.2018.

Jesu li naše želje jače od našeg morala?

Kafić pod nazivom “Pravo Mesto” svakodnevno je pun ljudi. Na jednom od stolova, tajanstveni muškarac (Valerio Mastandrea) sjedi od jutra do večeri, iza koga prolazi problematična grupa ljudi. Čovjek je poznat po ispunjavanju želja ljudi u zamjenu za nešto što čini njega sretnim. Talijanski redatelj Paolo Genovese, temeljen na istom principu moralnog pitanja, sagradio je svoj prethodni film “Alien Aliens” na konceptu ugovora s đavlom.

Teško je snimiti dvosatni film o jednoj sceni, a da ne bude dosadno. Ideja je sjajna, da kroza različite ljude nacrtate priču, povezujući je kao jigsaw zagonetke i ostavljajući publiku uzaludno da luta što će se dogoditi. Ali baš kao i pjesma čije su riječi zapamćene, gledatelj počinje prerasti priču. Ova je slika poput jednostavnog pribora, čiji se dijelovi uskoro nalaze na pravom mjestu, a mi uopće ne uživamo.

Dužina je najveći neprijatelj

Dužina je najveći neprijatelj “Pravo Mesto”. Ali problem je samo ponavljanje monotona jedne scene i muzike. Prisiljen je da primorava sliku u pozadini, uvijek nam daje dojam da je film već gotov, dodajući kasniji sloj i drugo crno platno. Kada se priča nastavi i ponovo na isti način, to samo pojačava beskrajnost snimke. Na kraju ćemo dobiti odgovore samo na pitanja koja smo već razmotrili, dok će neke činjenice ostati nejasne i neriješene.

Sve u svemu, umjesto ispunjenih želja, film je nesumnjivo vrlo zanimljiv predmet. Nažalost, slabije stranice u konačnici prevladavaju nad onim snažnim i originalnim konceptima, nekako su izgubljeni. Vjeruje se da slični filmovi, uključujući Starter ili Predestination, ne govore sve odmah i često završavaju s određenim trenutkom gledateljeva čuđenja. Na ovoj slici, međutim, bitni su trenuci razbijeni u predugi trag, a kraj je tako neizvjesan da smatramo da čak ni autor nije uživao. Umjesto ispunjenih želja, to je jednostavno rad koji nas mami, uživamo u satu, onda čekamo kraj, a pravi kraj jedan sat kasnije ćemo polu-spavati. “Ideja je dobra, ali djelo je pobjeglo.”

IMDB Ocjena Filma:  The Place (2017) on IMDb