Snaga je u meni – Stronger (2017) Recenzije Filma

Trajanje filma: 01:56:00
Datum izlaska:    08.09.2017 (svjetska premijera)
U kinima od :     29 September 2017 (USA)
                    B i H   05.10.2017.
                    Hrvatska 05.10.2017.
                    Srbija    05.10.2017.

Stronger je prilično nijansiran na način na koji se priča sastavlja. Budući da se temelji na Jeffovoj knjizi i to je njegova priča, film se brzo krece do dana koji vodi do događaja i povjetarca kroz sam dodgađaj. Scene eklozije traju samo dvije minute, a zatim se prvenstveno prebacuje na Jeffa i nakon tragićnog događaja. Ovo je istaknuta Jeffova priča, a Boston Maraton bomba je samo pozadina. Jeff je bio blizu ciljne linije bostonskog maratona, držeci držeci transparent u znak podrške svojoj djevojci Erin. Kad je još bila oko kolometar, dvije bombe su ekspodirale, ubivši tri osobe i ozlijedivši stotine. Gospodin Bauman je toga dana izgubio noge.

Kad je Jeff došao u bolnicu (nakon dvije operacije), FBI-u je mogao pružiti detaljan fizički opis jednog od bombaša. Njegove su informacije vodile izravno na identifikaciju jednog od braće odgovorne za ovaj zločin. Odmah, Jeff je hvaljen kao junak – i lokalno i nacionalno. Film čini lijep posao da priča Jeffovu priču i kako se njegov život razvio tokom narednih nekoliko mjeseci.

Redatelj David Gordon Green odgovoran je za takve filmske projekte kao što su OUR BRAND IS CRISIS, MANGLEHORN, i PINEAPPLE EXPRESS. Možda se čini čudnim izborom prilagodbe filma iz knjige Jeff Bauman i Bret Witter (scenarij John Pollono), ali priča je toliko pokretljiva i dira u srce, a tri glavna glumca tako su dobri da se odmah povezujemo sa svakim od njih.

Jake Gyllenhaal igra Jeff, Tatiana Maslany (“Orphan Black”) igra Erin, i Miranda Richardson igra kao Jeffova majka, Patty. Gospodin Gyllenhaal je izvanredan (kao i obično) kao lokalni dječak radničke klase koji uistinu vjeruje da njegovo sretno sjedište i pivu utječu na uspjeh ili neuspjeh njegovog voljenog Bruinsa i Red Sox. Njegov početno prikaz je mjesto za normalnog čovjeka koji izgleda uhvaćen u mreži vječnog tinejdžerskog mentaliteta toliko uobičajenog kod muškaraca. Kao i što se bori sa svojim novim životnim izazovima, on nastoji to učiniti što boljim, ali jednostavno ne razumije zašto je promatran kao junak… Gospođa Maslany je nevjerojatna kao Jeffova, zbunjena, a ipak snažna i iznenađujuća djevojka. Ona se bori s obitelji koja je tretira kao autsajdera, a svakodnevno se brine za čovjeka koji treba stalnu pomoć. Unatoč tome sto je Britanac, gospođa Richardson bilježi bostonsku razboritost (na više načina) i ne preuzima “stvari” od nikoga. Njezina gluma je zapanjujuća.

Naravno, u svojoj jezgri, to je inspirativna priča o tome kako je normalan čovjek postao junak nakon tragičnog događaja. Nedavni film PATRIOTS DAY Mark Wahlberg usredotočio se na posljedice i istraživanje, dok je ovdje pozornost na emocionalnu priču jednog muškarca i jedne obitelji. Također vidimo prepreke s kojima se suočavaju kada rehabilitacija i briga u pitanju. Carlos Arredondo i njegov kaubojski šešir također imaju zasluženi prosto u filmu. Njegova priča je slomljeno srce, i podsjetnik da svako ima priču, a svako od nas može biti heroj na neki način. Budući da život nije film, realnost je da su se Jeff i Erin odavno razveli, ali to ni na koji način ne smanjuje utjecaj njihove dirljive priče koja nadahnjuje svakoga od nas da bude jači.

Ocjena: 4/5

IMDB Ocjena Filma:  Stronger (2017) on IMDb