The Stanford Prison Experiment (2015) Recenzija

Žanr:  Biography, History , Drama
Redatelj: Kyle Patrick Alvarez
Glavne uloge:   Ezra Miller, Tye Sheridan, Billy Crudup
Trajanje filma : 02:02:00
Datum izlaska :  17 July 2015 (USA)

Dvadeset i četiri studenta izabrano je da sudjeluje u eksperimentu zatvora u podrumu Stanford univerziteta gdje će pola njih glumiti čuvara, a ostala polovina zatvorenike.

Original ovog filma izašao je još prije 14 godina i riječ je o njemačkom filmu. Ameri su 2010. napravili neku vrstu DVD remake sa Adrien Brody-em i Forest Whitakerom u glavnim ulogama, a u oba slučaja film se zvao samo ”The Experiment”. Pošto sam poprilično upoznatt sa odvijanjem radnje, nisam računao na neka iznenađena u još jednom rimejku.

Ali najnoviji rimejk je izuzetno hvaljena psihološka triler-drama, pa se nisam mogao prepustiti samo naslućivanju o kakvom će filmu biti riječ, pa sam brzo radoznalost svoju i ugasio. Film sam pogledao još u subotu kada je Bečom vladala neviđena hladnoća, pa mi se nije dalo izlaziti u vanjski svijet. Riječ je o izuzetno dobro izrežiranom filmu sa psihološkom težnjom, a i ja sam stavljam težnju, odnosno akcenat na ovo ”psihološki”, jer film ne nudi toliko akcije, preokreta i neočekivanih trenutaka ali zauzvrat daje jedan isprcan i detaljan pogled na ljudsku psihu, na unutrašnje borbe i dobro prati ponašanja čovjeka kada mu se da apsolutna moć. Pored toga, film nudi i odlične performanse od strane mlade ekipe, naravno na čelu sa Ezrom Millerom(kojeg smo upoznali u The Perks of Being Wallflower) i Tye Sheridanom, ali i pored svih kvaliteta koje upravo iznesoh, nije me se baš dojmio. Više mi djeluje kao neki potresni dokumentarac negoli kao igrani film, te mislim da suviše dugo traje za nekog koga baš psihologija i ne zanima. Nedostaje mu ono što je imao njemački original, neke fiktivnosti i mnogo više brutalnosti da bi ga širi auditorijum prihvatio kao izuzetna suradnja drame i trilera. Tako da, opet dobro promislite i ne zalijećite se kada ste pogledali trejler i kad vam se nametnula ideja ”pa hmm, mogao sam ovo pogledati”. Vjerujte meni, riječ je o solidnom ostvarenju ali nije za svakoga. Neće baš svako znati cijeniti obraćenu pažnju na detalje i na fin studij psihologije običnog čovjeka.

Ocjena na IMDb.com mu je dobrih 7/10 a na Tomatoesima zavidnih 85%. Reditelj filma je Kyle Patrick Avarez koji iza sebe ima manje poznate projekte tipa ‘C.O.G’ i ‘Easier With Practice’. U Americi je zaradio malo više od pola miliona dolara. Kažem vam da je ovakva tematika definicija nepopularnosti, ali ne i nužno nekvaliteta.

Ni blizu originalna, ali značajan pomak ako ga gledamo kao rimejk kultnog njemačkog filma. Oni koji cijene Sigmunda Freuda, koji znaju šta je ‘Luciferov efekat’ i uz to sve im se gledaju mladi talentovani ljudi – bujrum narode…

Previous articleStraight Outta Compton (2015) Recenzija Filma
Next articlePawn Sacrifice (2015) Recenzija