Trajanje filma: 02:13:00
Datum izlaska: 28.12.2017 (svjetska premijera)
B i H –
Hrvatska –
Srbija 10.05.2018.

Zato sam stigao do našeg rekordera. Košarkaška drama od Anton Megerdichev u distribuciji filma u Rusiji prikupila je više od 2,4 milijarde rubalja, što je 42 milijuna dolara.
Tehnički i emocionalno, film se vrši na najvišoj razini . Posljednjih četrdeset minuta filma je spoj tjeskobe i napetosti. Gotovo svake minute razotkrio je povijesno finale Olimpijskih igara 1972. u Münchenu, gdje su se sudarale dvije supersile – SSSR i SAD. Podzemni i preci. Amerikanci na Olimpijadi nikada nisu izgubili. Serija se sastojala od 63 utakmice. I vrlo malo ljudi je pretpostavilo da će se serija završiti.

Prije odlučne utakmice, prije epske borbe “drugova” i “Fremena”, uvodimo se u tijek stvari. Oni pokazuju kako je Vladimir Garinzhin postao glavni trener tima (Vladimir Kondrashin bio je pozvan u život trenera), mudro odigrao Vladimir Mashkov “Domovoi”, “O ljubavi” . Kako je sastavio tim za sebe, u okviru njihovih priprema. I kako je obećao pobijediti Amerikance na Olimpijadi.

Uz neke nijanse i sovjetske boje, priča je otišla na finale. Na putu su otkriveni neki likovi – zvijezde sovjetskog “drimtima”. Sjećam se litvanskog patriota Modestasa Paulauskasa ( Jamesa Tratasa ), koji je uznemirio sve u reprezentaciji s lošim karakterom. Pokazao se Sergej Belov ( Kirill Zaitsev ), autor knjige “Move Up”, slikoviti momak i narcisoidni vođa koji se spustio s visina Olympusa kroz znoj, krv i prijateljstvo.

Ali, vodeća dramatična veza bio je Aleksandar Belov ( Ivan Kolesnikov ) – košarkaška zvijezda, koja se rano rasplamsala i gorjela. Uništio je svoju rijetku bolest, koja se daje u dijelovima parcele. S njom je povezana najdirljivija, sentimentalnija scena filma, kada svi viču, a snažan je i emocionalni napad na ekranu. Gledatelj je manipuliran. Nemilosrdno je. Ali to je suština slike. U suptilnoj manipulaciji, u perfekcionizmu i jedinstvu.

Rekao sam da je rekonstrukcija prava stvar. Iskusni, znojni i radosni. Autori su uhvatili hrabrost i prošli bez gubitka. Znao sam da na Olimpijadi postoji tragedija s izraelskim sportašima. Bili su vezani za radnju, toliko da su se morali brinuti. Ali nisam znao kako ide košarkaški turnir, koliko je snažan tim SSSR-a i kako je završio.

I dobro je da nisam znao. Ne čitaj Wikipediju. Film koji se kreće dostojan je za promatrati čistim umom i bez pripreme. Ali nakon gledanja već možete čitati i upoznati se sa stvarnošću. Naravno, postoje mnoga odstupanja, mnogi suvišni ljudi i umjetnička fantastika.

Pored gustih boja i patetskih sadnji, film ne stoji na ceremoniji s likovima. Umjesto življenja, voluminozni ljudi se daju iz stereotipa, površinskih slika, obdarenih jednim, pa, s najviše dvije karakteristike. Čak i Garanzhinovi stereotipi. Zašto je tako neskladan? Šta je točno pogledao od Amerikanaca i usadio u sovjetski tim? Postoje mnoga pitanja, ali nisu obuhvaćena. Gurnite parcele prema naprijed.

Nisam imao dušu. Nije bilo dovoljno istorije. Iza strastvenih iskustava praznina se otvorila. Lijepa, svijetla, ali praznina.

Ocjena Filma: 3.5/5

IMD Ocjena Filma: