Eric Clapton: Život u 12 taktova – Eric Clapton: Life in 12 Bars 2017 Recenzija Filma

Zemlja: Engleska
Trajanje filma: 02:15:00
Datum izlaska: 08.09.2017 (svjetska premijera)
B i H 15.02.2018.
Hrvatska 15.02.2018.
Srbija /

Je li moguće pogledati život i rad jednog od najutjecajnijih savremenih muzičara. Čija karijera traje više od 50 godina, detaljno opisuju njihov kreativni proces, dekonstruira svoje utjecaje i prolazi ključnim trenucima svog ličnog života u nešto više od dva sata? To je ono što su Eric Clapton i njegov redatelj i dugogodišnji prijatelj i suradnik Lili Fini Zanuck ( Rush ) pokušali učiniti s ERIC CLAPTON: ŽIVOT U 12 TAKTOVA . Iako daleko od neuspjeha, a ponekad i dostizanja trenutaka milosti, dokumentarni film ne daje konačan pogled na legendarnu gitaru.

ERIC CLAPTON: ŽIVOT U 12 TAKTOVA prati britanskog muzičara tijekom ranog života u Surreyu. Njegovu popularnost u 60-im godinama kao člana raznih bendova kao što su The Yardbirds, John Mayall i Bluesbreakers, Cream i Blind Faith. kasnije solo karijere i kroz događaje svog privatnog života koji su oblikovali legendu. Claptonov karijerni dokumentarac u dobrim je rukama pod Zanuckovim pravcem. Clapton i Zanuck prvo su surađivali početkom 90-ih godina na rezultatima Zanuckovog prvog filma Rush , kriminalne drama u kojoj glumi Jason Patric i Jennifer Jason Leigh kao tajni policajci. Također je režirala dva Claptonova muzička spota (za Tears in Heaven i Pilgrim 1992. i 1998.), a producirala je dokumentarac Eric Clapton & Friends in Concert: “Benefit for the Crossroads Centre” u Antigvi 1999. godine. Zanuck takođe nije stranac u kinima, prethodno je producirala filmove poput Cocoon i Reign of Fire, a čak je i osvojila Oscara 1989 za Driving Miss Daisy.

Najzanimljiviji i prilično hrabar izbor dokumentarca je odluka filmaša da se oslanja samo na korištenje slika, arhivskih videa i intervjua, do novijih audiozapisa. Nema intervjua snimljenih posebno za dokumentarac. Clapton se pojavljuje samo na početku dokumentarca u kratkom video snimljenom u vrijeme smrti BB Kinga 2015. godine. Čija je muzika bila vrlo utjecajna i slučajno, također bliski prijatelj i saradnik. Iako će to najvjerojatnije ugoditi mnogim gledateljima, a možda ih neki smatraju lijenim izborom, to je nevjerojatna prednost pružanja dubljih uranjanja u dokumentarni film. Iako je obično zabavno, video intervjui snimljeni dokumentarnim filmom mogu imati tendenciju da odvrate pažnju publici koja se može lakše zainteresirati za dobivanje ideje o tome koliko se ljudi promijenilo tijekom godina, a ne umjetnikova karijera, i time prekinu uranjanje u trenutak.

Eric Clapton: Život u 12 taktova

Učinkovitost ovog procesa naročito je moćna tijekom sekcije posvećene stvaranju Layla i drugih izdanih ljubavnih pjesama, albuma koji je zvučno miješao Claptonove osobne osjećaje za Harrisonovu ženu Pattie Boyd, njegovu spremnost da prekine svoj status zvijezde, njegove trenutne utjecaje i smrt njegova prijatelja Jimija Hendrixa. Nedostatak nedavnog intervjua omogućuje gledateljima da se potpuno apsorbiraju u stvaranju ovog remek-djela. Ponekad čak i osjećaju kao da su tamo i onda doseže vrhunac emocija kada se zadnji dio pjesme Layla koristi preko arhivskog video snimka blizu Claptonovog lica dok govori o njegovim ovisnostima i stanju njegova života u to vrijeme.

Kroz dokumentarni film postoji izuzetno iskrenih priznanja od Clapton-a , naručito u vezi s njegovim ovisnostima. Stalno slikajući portret istinskog genija u potrazi za nečim drugim. Nažalost, ovisnosti o Claptonu, posebice alkoholu, također se koristi kao sredstvo da se proširi kroz drugi dio svoje karijere. Stoga postoji jasna neravnoteža između “dva” dijela gitarističke karijere i nedostatka pažnje na njegov kasniji rad. Što je i najveći dio njegove karijere u pogledu godina, što ima jasan štetan utjecaj na dokumentarcu kao cjelini. Čak i ako razlozi za ovim izborom mogu zvučati potpuno opravdani za filmaše. Može se samo žaliti što to ostavlja nedovršen dojam koji nažalost traje nakon gledanja.

IMDB Ocjena Filma: 5.9/10