Friend Request (2016) Recenzija Filma

Zahtjev za Prijateljstvo

Žanr: Horror, Triler
Redatelj: Simon Verhoeven
Glavne uloge: Alycia Debnam-Carey, William Moseley, Connor Paolo
Trajanje filma : 01:32:00
Datum izlaska :  2 mart 2016 (USA)

Kada je u pitanju transfer života trendova, posebno onih koji se mogu smatrati opasnim, na film, obično su prvi glasnici horori. Psihološki, strah od smrti je primaran i može biti spojen na apsolutno sve. Produkcijski, horor je dosta nezavisan, budžeti su niži, ali je mogućnost eksperimenta veća, a vremena reakcije na određeni trend kraci. U posljednje vrijeme, sve više i više horor se odvija online, ili barem koriste internet i društvene mreže kao alat za zaplete. Nemojte trošiti riječi o tome da li je dobro urađeno kada je u većini slučajeva ni zadovoljavajuće, niti utiče na suštinu našeg online ponašanja, ali je trend i dalje.

Njemačko-južnoafrička koprodukcija Friend Request stvari neće mrdnuti, a ni film ne u smislu razumijevanja i predstavljanje ovog fenomena. To je jadan miks standardnih, toliko puta korištenih klišea horor filmova i moderno okruženje u kojem su naši životi izloženi pogledima posmatrača na internetu. Prema njemu je blentavi Unfriended pojam originalnog filma i odlične ideje, jer je barem dosljedan u pogledu estetike. Friend Request je stvarno los.

Ovo je jedan od onih filmova čija junakinja popularna djevojka bez posebnog sadržaja, okružena istim takvim ljudima, generički zgodnim momkom, lagano čudnim prijateljem koji blehne u nju, jednom jezičavom i jednom debelom prijateljicom i možda njihovim momcima. Ako mene pitate, ako neko među takve likove uleti s motornom testerom u prvih deset minuta filma, to bi bio dobar početak i prilika za nešto sasvim drugačije.

Evo mi nismo te sreće, mijenjat ćemo se s njima do kraja filma, jer umjesto testera imamo ultimativno horor-zlo, usamljenu gotičarku bez prijatelja na koju se naša popularna djevojka sažali, i pokaje jer je gotičarka čudna, kao sto gotičarke već zna biti. Naravno, ona je zla, proganjač, vještica, serijski ubica s natprirodnim moćima i generalno Bau-bau.

Scenario je stvarno los, likovi plitki i antipatični, i tehnike zapleta su uzeti iz gomile starih, boljih filmova poput A Nightmare on the Elm Street, originalnog japanskog Ringa i odakle sve ne, nikad upotrebljene kako treba. Sve izgleda dosadno, od neinventivne režije koja se oslanja skoro isključivo na “jump scare” trenutke, preko moronskog dijaloga, jadni odnos između likova, ali i činjenica da apsolutno nema nikakve misterije šta im se dešava. Kombinacija prijetnje modernog društva, kao što su cyber-proganjanje s tradicionalnim crnom magijom elementi poput crnog ogledala je samo po sebi posebna priča.

Ovo je jedan od onih filmova bez trunke karaktera i bilo je jasno od samog početka. Redatelj se možda preziva Verhoeven ali sa znamenitim Holanđaninom nema nikakve veze, dolazi iz Münchenske glumačke familije, a i sam je počeo kao glumac pre nego što se bacio na režiju njemačkih štanc-filmova po američkim modelima. Ovo je njegov prvi pokušaj na međunarodnom proboju i ljudski je se nadati da je zadnji. Friend Request ne valja, što nije zločin, ali takvo odsustvo maštovitosti zaslužuje kaznu.

Ocjena 3/10

Friend Request (2016) on IMDb

Previous articleIncarnate – Oličenje Zla 2016 Recenzija Filma