Loving Vincent: Van Goghov misterij (2017) Recenzija Filma

Loving Vincent: Van Goghov misterij (2017)
S LJUBAVLJU VINSENT: MISTERIJA VAN GOGA

Žanr: Animirani, Biografski, Krimi
Redatelj: Dorota Kobiela, Hugh Welchman
Producent: Dorota Kobiela, Hugh Welchman
Uloge: Douglas Booth, Josh Burdett, Holly Earl, Robin Hodges, Chris O’Dowd. John Sessions, Helen McCrory, Eleanor Tomlinson, Aidan Turner. Saoirse Ronan, Joe Stuckey, James Greene, Martin Herdman, Bill Thomas, Jerome Flynn
Zemlja: Poljska, Engleska
Trajanje filma: 01:34:00
Datum izlaska: 22.09.2017 (svjetska premijera)
B i H 28.12.2017.
Hrvatska 28.12.2017.
Srbija 21.12.2017

Ovo lijepo djelo učinilo je povijest u žanru animiranog filma – dragocjen dar od predanih filmskih kreatora. Priča je dobro poznata – stvar povijesti. Vincent je naslikao portret Josepha Roulina, postmastera Arlesa. Film nam govori o Vincentovom životu i o posljednjih nekoliko mjeseci prije njegove smrti 29. srpnja 1890. (37 godina) od samo ubodne rane, preko naprave da je postmasterov sin poslan na misiju da dostavi pismo od Vincenta do njegovog brata, koji je vraćen. Vincent i njegov brat Theo bili su vrlo bliski, a Theo je podupirao Vincenta s redovnim darovima novca, platna za slike i bojom. Direkto pošte Roulin je poznavao i volio Vincenta, jer su ta dva brata nastavila vrlo čestu korespondenciju.

Ova su pisma objavljena negdje drugdje i čine vrlo kreće čitanje. Sin Roulina odlazi u Pariz i Auvers-sur-Oise gdje je Vincent bio pod brigom nakon što je imao emocionalni slom i razgovore s ljudima koji su ga poznavali. On je u početku nevoljan, ali postaje zainteresiran, a zatim strastven da otkrije istinu čovjeka kojeg sada počinje u potpunosti cijeniti. Izvanredan aspekt ovog filma je da se čitava priča, 95 minuta, prikazuje u ručno oslikanim uljnim slikama, izvedenim u stilu Vincentovog vlastitog rada. Scene počinju slikom koju je Vincent sam oslikao, a gledatelji su upoznati sa svim djelima, prepoznat će ljude i mjesta. Ali sada se kreću, govore, govore svoje priče, i njihova impresije o Vincentu, čovjeku. Neki su ga voljeli, neki su ga ismijavali. Postoje razne tačke gledišta.

Tehnički, film “Loving Vincent” je čudo animacije. Stotinu umjetnika iz dviju zemalja (Poljska i Grčka) koje rade u Vincentovom stilu pridonijele su slikama u boji za “sadašnjost” i crno-bijelim slikama za “prošlost” jer priča govori o ljudima koji su poznavali Vincenta.

Nevjerojatna animacija slika

Film se sastoji od 853 ‘snimaka’, a svaki je počeo s prvim kadrom punog slikarstva na platnu. Kako je fotografiranje animacije učinjeno u 12 sličica u sekundi, prva slika, tada bi bila fotografirana, a zatim obojana, sa svakom postupnom promjenom pojedinih pojedinosti ili sve do zadnjeg okvira snimke. (Ovo je umjesto upotrebe animacijskih čela, koje se nisu mogle primjenjivati ​​u ovom stilu rada.) Na kraju snimanja, filmeri su ostali sa slikama na platnu, od posljednjeg okvira.

Tako je na kraju snimanja preostalo 853 slike, a 200 ih je na aukciji, a mnogi su se već prodale (što se može vidjeti iz filmove vlastite web stranice) iako u vrijeme pisanja film još uvijek nije premijerno prikazan u SAD-u. Veličina djela bila je obično 67 cm po 49 cm. Imajte na umu da je za jedan sat filma potrebna 43.200 slika, a vi ćete početi vidjeti izvanrednu ambiciju ovog projekta. Osim toga, u fazi planiranja nastalo je 90 dizajnerskih slika tijekom godine prije početka snimanja. Cilj im je bio definirati stil u kojem će svi umjetnici ponovno stvoriti Vincentov stil slikarstva i učiniti ga premještanjem, življenjem i disanjem. Za čitav film napravljeno je 65.000 obojenih okvira u uljima.

Loving Vincent: Van Goghov misterij ima lijepu priču

Priča se kreće brže i prepuna je prekrasnih likova (ljudi u Vincentovom životu). Dijalog likova je pun ekspresije, kao i lica, a likovi su stvoreni da zaista “žive” za nas. To je učinjeno lijevanjem poznatih i izvrsnih glumaca u glavnim ulogama, snimajući ih u živu-akciju, a zatim pomoću “normalnih” filmskih slika za temelj ključnih slika za svaki “pucanj”. Kao što je film nastavio, prepoznao sam (iz ostalih filmova) neke od obojenih lica pravih glumaca, koji također daju glasu likovnim likovima na soundtracku. Ovakav tip animacije nikada nije bio učinjen prije, i snimanje filma je trajalo sedam godina, i nikad više ne bi trebalo biti učinjeno. Izvanredno planiranje kako to učiniti je napravljeno sjajno i bio je veliki uspjeh.

Vincent, koji je pretrpio, od onoga što sada nazivamo bi-polarnom bolešću, bio je inteligentan, duboko osjetljiv čovjek koji je imao žalosno djetinjstvo u strogoj buržujskoj obitelji i bio je neprikladan. Pokazao je neizmjerne prirodne umjetničke talente. To se može vidjeti jasno i neodvojivo gledajući njegov rani crtež. Kasnije je upotrijebio tehnike četke koje su imitirale oznake potpisa u njegovu olovku i tintu. Bio je razumljiv i vidio vizualnu teksturu.

Odlazak velikog umjetnika

Od Pariza Vincent je otišao u Provence i živio u Arlesu. Molio je svog prijatelja Gaugina da dođe i pridruži mu se. Vincent je bio previše presretan, ali nakon nekoliko mjeseci stvari su krenule pogrešno i Vincent se činio da je vrlo uznemiren. Kad je Gaugin otišao, bio je nutješan. Nakon poznatog događaja rezanja vlastitog uha , o njemu je počela da brine Dr Gachet u Auversu, gdje je pronašao rodni duh u Gachetu koja je voljela umjetnost. Tamo je napravio još nekoliko jakih crteža i slika. Vincent je vidio svijet u nekoj vrsti gotovo nasilnog gibanja, a većina njegovih djela, crteža i slika to pokazuju. Kao da mu je vjetar bio vidljiv u zraku, ne samo u kretanjima stabala, poljima zrna, ili pomicanjem mora.

Nikada nije prodao sliku u svom životu, već je dao neke, i poslao mnoge bratu Theu koji ih je pokušao prodati u pariškoj umjetničkoj galeriji. A sada njegovi radovi drže rekord kao najskuplji ikad prodani – što se dogodilo u modernim vremenima.

Ocjena Filma: 4/5

IMDB Ocjena Filma:

Loving Vincent (2017) on IMDb