Smanjivanje – Mali veliki život – Downsizing 2017 Recenzija Filma

SMANJIVANJE (2017)
Mali veliki život (2017)
Downsizing

Žanr: Komedija Drama ZF
Redatelj: Alexander Payne
Producent: Alexander Payne, Jim Taylor
Glavne Uloge: Brigette Lundy-Paine, Matt Damon, Kristen Wiig, Christoph Waltz. Laura Dern, Jason Sudeikis, Neil Patrick Harris, Joaquim de Almeida. James Van Der Beek, Maribeth Monroe, Udo Kier, Margo Martindale, Hong Chau, Niecy Nash, Kerri Kenney
Zemlja: Norveška, SAD
Trajanje filma: 02:15:00
Datum izlaska: 22.2.2018 (svjetska premijera)
U kinima od : 22 December 2017 (USA)
B i H 04.01.2018.
Hrvatska 18.01.2018.
Srbija 04.01.2018.

Predstavljene su mnoge potencijalne metode za suzbijanje klimatskih promjena i oštećenja životne sredine. Međunarodni sporazumi i propisi o zaštiti životne sredine nastali su kao načini da se suprotstavi postojećem i uticajnom problemu. Jedna od metoda koja nije podignuta, međutim, je smanjenje ljudi kako bi se smanjila potrošnja resursa, stvaranje otpada i prekomjerna populacija. To je duhovito, i izvan područja znanstvene mogućnosti, ideja koja je inspiracija za najnoviji film Downsizinga Aleksandra Paynea .

Paul i Audrey Safranek (Matt Damon & Kristen Wiig) odlučili su da se podvrgnu proceduri smanjenja troškova, a ne za ekološku korist, već da bi povećali vrednost njihovog novca ako bi bili smanjeni. Razmislite o ovome: mnogo je jeftinije stvoriti kućicu za lutke nego što bi bilo da napravite životnu vilu. Međutim, smanjenje troškova dolazi pod cijenu. Ona je nepovratna i smanjeni ljudi žive u svojim zajednicama, odvojeno od onih ljudi koji žive u normalnom životu.

Kao otpor i gnušanje ideji stvaranja ljudi koji su umanjivani od strane drugih, nakon što su čuli da će Paul i Audrey biti smanjeni, možda biste očekivali da film postane društvena kritika o tome kako postupamo s ‘drugim’ ljudima koji se razlikuju od sami i živimo u različitim stilovima života. Moglo bi biti zanimljivo istražiti poteškoće u uvjeravanju ili čak zahtijevanju smanjenja broja ljudi (mislim na argument cijepljenja) u sklopu ostvarivanja većeg dobra i osiguravanja sigurnosti društva. No, Downsizing ne uspijeva istinski istražiti ove ideje i teško je otkriti što film zapravo govori jer postaje jasno da nema nikakvog zapleta i da se sve što se tiče sukoba događa se u posljednjih petnaest minuta filma.

Kako su muškarci i žene zasebno smanjeni, Paul Safranek (Matt Damon – The Great Wall 2016) prolazi kroz postupak dok njegova supruga samostalno odluči da ne može. Razveli su se. Sada je smanjen i bez supruge, Paul ima veći poticaj da se upozna s onima u svojoj novoj zajednici, uključujući njegovog susjed Christoph Waltz ( Dusan Mirkovic ), sredovječni europski druželjubivac koji često pravi glasne zabave, a njegova sluškinja Lan Tran ( Hong Chau ) slavni aktivist Vijetnama smanjila se protiv njezine volje.

Ne postoji uvjerljiv razlog zašto se životi ovih likova isprepliću ili zašto dolaze u kontakt s izumiteljem smanjenja Dr. Asbjørnsen ( Rolf Lassgård ) u posjetu prve smanjene zajednice u Norveškoj. Paul doista dolazi do ove spoznaje i doslovce recitira svako svoje iskustvo u Downsizingu kao dugačak lanac događaja, koji naravno ne bi mogli biti slučajni, kako bi opravdao svoju prisutnost i mjesto u osiguravanju nastavka ljudske vrste. S obzirom na sve stvari, on ga dobro prima, nakon što je dr. Asbjørnsen obavijestio da će se svijet završiti zbog ekološke katastrofe.

SMANJIVANJE koje nije ispunio očekivanja

Osim boli koju ste upravo doživjeli u čitanju posljednjih dviju rečenica, možda je najveća potresnost Downsizinga da film ne iskoristi svoju vlastitu pretpostavku: ljudi su smanjeni. Rijetko ima nekoliko scena koje uključuju interakcije među ljudima veličine iz života i smanjenim ljudima (što znači da vizualni efekti i jedinstvena kinematografija teško se koriste), a smanjena zajednica nije ništa drugačija ili izuzetnija od naše, s izuzetkom upotrebe života veličine ružičaste boje kao elaboratnog ukrasa u Paulovom stanu. Postoji i nekoliko značajnih netočnosti koje uključuju smanjene članove i njihove zajednice. Tijekom njihovog putovanja u Norvešku, okolno lišće i rijeka, kao i njihov brod, ne odražavaju veličinu nejednakosti između njih i okoline. Tu su i slumovi unutar Paulove smanjene zajednice, dok se istodobno zajednica diči bez zločina. Nije nemoguće, ali u isto vrijeme prilično nevjerojatno.

Ne mogu iskreno reći da su propusti Downsizinga rezultat zbog izgubljenog potencijala; film bi trebao biti preoblikovan u potpunosti kako bi stvorio nešto što bi moglo biti pokriveno. Nevjerojatno je da uzmemo u obzir da Downsizing nije imao poteškoća u proizvodnji, kao što je ovogodišnji film The Snowman. Srećom za Payne, međutim, mali je broj filmskih producenta objavio film spektakularan kao Nebraska, a on će i dalje imati željan pogled na premijeru svog sljedećeg filma.

IMDB Ocjena Filma: IMDb

Dan za DA – Yes Day (2021) RECENZIJA Filma

Allison (Jennifer Garner - Peppermint, 13 Going on 30 itd.) I njezin suprug Carlos...