Sunday, February 28, 2021

The Queen’s Gambit – Damin Gambit Sezona 1 2020 Recenzija Serije

Tijekom vikenda, nakon gledanja 2 lagana filma, bio sam spreman za malo težu seriju i moj izbor pripao je ovoj mini seriji The Queen’s Gambit – Damin Gambit koja je pobrala popularnost i kritičko priznanje. S naglaskom na šah koji neki ljudi nisu smatrali “pravim sportom”, ali ipak sportom, zanimljivo je vidjeti kako su to mogli postići tako visoko ocijenjenim.

Kratka linija priče

Serija je smještena u 1960-e, a fokusirala se na Elizabeth Harmon (Anya Taylor-Joy – Split, Playmobil: The Movie itd.). Mladu ženu koja je bila poznata po tome što je bila šahovsko čudo. Budući da je bila siroče od 9. godine, Beth je smještena u sirotište gdje se sprijateljila sa starijom djevojčicom Jolene (Moses Ingram). U to je vrijeme prvi put naučila igrati šah od domara gospodina Shaibela (Bill Camp – mini serija The Outsider, Molly’s Game itd.).

U njenim tinejdžerskim godinama Beth su usvojili gospođa Alma Wheatley (Marielle Heller) i njezin suprug Allston (Patrick Kennedy) te joj ponovno obnovili strast prema šahu. Kasnije će se sastati s drugim šahistima koji bi imali utjecaja na njezin život, poput Townesa (Jacob Fortune-Lloyd), Harryja Beltika (Harry Melling – filmovi o Harryju Potteru itd.), a kasnije i s američkim prvakom i bivšim čudom od djeteta Bennyjem Wattsom (Thomas Brodie-Sangster – trilogija The Maze Runner, Nanny McPhee itd.).

Pa što bi se dogodilo s Beth i njezinom težnjom da bude najbolja igračica na svijetu? Pronađite sve u ovoj sjajnoj seriji.

The Queen’s Gambit – Damin Gambit Recenzija Serije

Pa ova je Netflix mini serija bila zaista nevjerojatna. Od ranog dijela u kojem su nam pokazali Beth Harmon da se suoči sa zrelim profesionalnim šahistom, već sam se osjećao uzbuđeno. Tada, kad joj se to počelo pokazivati od malih nogu, bilo je zaista intrigantno kako će postati osoba koju smo ranije vidjeli. Devetogodišnju Beth sjajno je glumila Isla Johnston koja je pokazala zrelost za glumicu svojih godina. Zapanjio sam se koliko je dobra bila njezina izvedba, što me uvjerilo da je Anya Taylor-Joy njena veća (i kasnije zrela) verzija.

Pričanje priče bilo je lako pratiti s naglaskom uglavnom na Bethinu borbu od djetinjstva, do tinejdžerskih godina i kasnije u ranoj odrasloj dobi. Ono što mi se jako svidjelo u seriji bila je činjenica da šah nije bio samo pozadina. Odigrane igre bile su stvarne, a spomenuti pojmovi stvarni (i sam mogu malo igrati pa sam razumio neke pojmove). Kako bi seriju učinili realnom, tvorci su angažirali nekoliko profesionalnih savjetnika, uključujući jednog od najpoznatijih bivših svjetskih prvaka u šahu Garryja Kasparova. Razumijem da je serija također dobila pohvale raznih šahista zbog realnog osjećaja.

Izvedba glumaca

Još jedan faktor zbog kojeg sam zavolio seriju bila je briljantna izvedba Anye Taylor-Joy koja je uspjela uvjerljivo glumiti ovog introvertno-genijalnog lika iz tinejdžerskih godina i odraslih. Uistinu su bili uočljivi njezini različiti izrazi poput gledanja u protivnike dok bi ih pritisla ili očigledna ljutnja kad je poražena ili tijekom njezinih sretnih / frustriranih vremena. Nije ni čudo što su i kritičari bili puni hvale s ovom serijom, posebno o njezinoj izvedbi. Ostatak glumačke ekipe također se potrudio da joj parira. Sviđa mi se Bill Camp ovdje kao gospodin Shaibel i također Marielle Heller kao usvojiteljica. Napomena izvan teme: Osjetio sam da Thomas Brodie-Sangster ovdje jako podsjeća na mladog Davida Spadea.

Prema onome što sam vidio u završnoj špici, Queen’s GambitDamin Gambit se temeljila na romanu istog naslova iz 1983. godine koji je napisao Walter Tevis (njegovi drugi romani snimljeni u filmove bili su The Hustler i Color of Money)). Prvotno je također bilo namjeravano od ovog napraviti dugometražni igrani film, ali kasnije je umjesto toga odlučio napraviti mini seriju, za koju moram reći da je bio dobar izbor jer smo mogli bolje uhvatiti bit. Btw, epizode su imale različito trajanje od 46 minuta do nešto više od sat vremena, ali zbog samo 7 ograničenih epizoda nije mi trebalo previše vremena da ih dovršim. Najdraže epizode bile su mi 7. koja je dala prekrasno finale, kao i savršen kraj po mom mišljenju, a i druga epizoda koja je pokazala da je Beth prvi put bila na pravom turniru.

Postavka iz 1960-ih također izgleda realno s dobrim postavkama i efektima kostima. Međutim, mislim da mat slikarstvo (ili CGI) nije bilo previše dobro jer je izgledalo animirano (to je bilo očito u Mexico Cityu). Glazbena partitura bila je nevjerojatna i najučinkovitija u mnogim scenama. Drama je bila prilično intenzivna, s nekoliko emotivnih trenutaka u jednoj ili dvije epizode.

Sve u svemu, ovo je bila jedna nevjerojatna mini serija koja je uspjela kombinirati dramu i šahovski sport, i to tako vrhunski da je publika mogla pogriješiti misleći da se ovo temelji na stvarnom životu, a ne na fikciji. Za mene je to jedna od onih visokokvalitetnih Netflix serija koje bih preporučio drugima koji uživaju u takvim atributima u seriji. Dakle, ako ste jedan od takvih, ovaj je definitivno izvrsna opcija. IMDB Ocjena Serije: 8.6/10

The Queen’s Gambit – Damin Gambit (Sezona 1) 2020 (TV SERIES) Recenzija Serije

Žanr: Drama| Sport | Recenzija Serija | Netflix Serija
Godina: 2020
Kreatori: Scott Frank, Allan Scott
Glavne uloge Glumci: Anya Taylor-Joy, Moses Ingram, Bill Camp, Thomas Brodie-Sangster, Marielle Heller, Harry Melling, Rebecca Root
Zemlja: USA
Trajanje Epizode: 46 min – 1h
Cijela Serija: 395 min
Datum izlaska: 23.10.2020 (svjetska premijera)

Trailer Serije The Queen’s Gambit

Sve u svemu, ovo je bila jedna nevjerojatna mini serija koja je uspjela kombinirati dramu i šahovski sport. Pričanje priče bilo je lako pratiti s naglaskom uglavnom na Bethinu borbu od djetinjstva, do tinejdžerskih godina i kasnije u ranoj odrasloj dobi. Još jedan faktor zbog kojeg sam zavolio seriju bila je briljantna izvedba Anye Taylor-Joy.

Your Honor – Časni sude 2020-21 Sezona 1 Recenzija Serije

Početna pozicija "YOUR HONOR" nije osobito originalna. Naprotiv: Mnogi su se filmovi i serije...

Spinning Out Sezona 1 (2020) Recenzija Serije