The Vatican Tapes (2015) Recenzija Filma

Žanr: Horor, Triler
Redatelj: Mark Neveldine
Glavne uloge: Olivia Taylor Dudley, Michael Peña, Dougray Scott
Trajanje filma : 01:31:00
Datum izlaska :  22 July 2015 (Egypt)

Dvojica vatikanskih egzorcista i jedan svećenik, probat će istjerati zlo i spasiti dušu mlade djevojke koju je zaposjela strašna i zla sila.

Poslije prvog ‘Isjerivača đavola’ i prvog egzorcizma odrađen na jedan takav spektakularan način, svi ostali filmovi bili su blijede kopije, neki polu-zanimljivi a neki tortura za običan svijet. Svi vrste istu priču u nadi da će doživjeti pet minuta slave a zapravo već na početku budu kamenovani i linčovani zbog tematike koju obrađuju. Ako ćeš već istjerivati đavole, daj uradi to sa stilom.

Neki od naslova koji mi padaju napamet a da su bili onako solidni i dobri koji su obrađivali temu egzorcizma, jesu ‘Exorcism of Emily Rose’ i ‘The Last Exoricsm’, a sve ostalo vjerujte pretjerivanje i mlaćenje prazne slame. Ovaj film obrađuje, kako se već dalo naslutiti, temu egzoricma na jedan, doduše, drugačiji način i zanimljivijom premisom gdje su potencirali zapravo Antikrista i njegov dolazak među ljude, ali svejedno ima momenata gdje imamo ono čitanje iz Biblije, latinski i to i samo istjerivanje. Ovo me napomenu da izdvojim još jedan solidni prošlogodišnji naslov a to je ‘Deliver Us from Evil’. Ali da nastavim… Ovaj film je u najavi izgledao primamljivo, imao je dobre glumce, za divno čudo da jedan film uposli pravu holivudsku kremu i ponadao sam se da ćemo konačno dobiti jedan horor vrijedan prepričavanja i svake preporuke. Ali nismo, jer, em što ne odskače od klišea a ni od užasnih performansa, film izgleda tako amaterski urađen, kao da ga je snimala grupa klinaca za školski projekat, što umanje doživljaj da gledate uopšte horor, što dalje umanjuje strah, napetost i uzbuđenje. Od Pene i Honsua, dvostruko nominiranog za Oskara, očekivao sam barem uloge koji će malo oprati ovaj film, ali i oni djeluju toliko prosječno i hladno da ubijaju svaku kvalitetu filma, zaista. Vjerujem da sam vas pridobio ovom kritikom i da ćete u širokom luku zaobići film jer nešto bez poente, sto puta viđeno i prerađeno, bez inovacija i preokreta, možete totalno zaboraviti i posvetiti se sebi i ležati u tišini i miru sat i po, jer i to je korisnije od gledanja ovog filma.

Ocjena na IMDb.com mu je 4,5/10 a na Tomatoesima 13%. Sve vam je već rečeno, a vi ne budite tvrdoglavi nego uštedite vrijeme. U Americi je film zaradio malih milion i nešto. Mark Neveldine je reditelj filma koji vam ne zvuči poznato ali njegovi raniji uratci sigurno da a to su ‘Crank’, ‘Crank 2’, ‘Gamer’ i ‘Ghost Rider 2’.

Slabo i nezanimljivo, ‘Vatikanski snimci’ koliko su strašni i napeti, mogu poslužiti samo onima koji imaju problema sa nespavanjem ili insomnijom da ih uspavaju i umire.

Ocjena: 2/10