Sunday, May 19, 2024

Whitney 2018 Recenzija Filma

SUMIRANJE

Whitney 2018 Dobar dokumentarac Kevina Macdonalda Whitney, intimni prikaz pjevačevih golemih uspona i padova, vrijedno je promatrati, a uz osvjetljenje značajki, film nudi nekoliko uvjerljivih spoznaja o izradi filma. Od njegovih početnih scena, jasno je da se dokumentarac Whitney , redatelj Kevin Macdonald, postavlja ne samo da priča o životu pop zvijezde Whitney Houston, već da priča tu priču u kontekstu.

Whitney 2018

Žanr: Dokumentarni | Biografski | Muzicki
Redatelj: Kevin Macdonald
Producent: Kevin Macdonald
Glavne uloge: Kevin Costner, Whitney Houston, Aretha Franklin
Zemlja: Engleska, SAD
Trajanje filma: 02:00:00
Datum izlaska: 05.07.2018 (svjetska premijera)
B i H 15.11.2018.
Hrvatska 15.11.2018.
Srbija —

Whitney Filmske Recenzije

Od njegovih početnih scena, jasno je da se dokumentarac Whitney , redatelj Kevin Macdonald, postavlja ne samo da priča o životu pop zvijezde Whitney Houston, već da priča tu priču u kontekstu. Sprejni isječci s videozapisa za Houstonov hit singl “I Want To Dance With Someone” snimljeni 1987. godine, prekinule su snimke iz 1969. Newarkovih nereda, što je neodoljiva suprotnost koja postavlja pozornicu za istraživanje unutarnje tragedije Houston i utjecaj njezina uspjeha na svojoj obitelji.

Za razliku od drugog dokumentarca Whitney Houston objavljenog prošle godine ( (Whitney: Can I Be Me redatelja Nick Broomfielda), Macdonald’s Whitney je ovlaštena verzija. Intervjui s članovima obitelji, bliskim prijateljima i zaposlenicima čine okosnicu filma, a s obzirom na činjenicu da nije na raspolaganju puno stvarnih snimaka Houston-a, krajnji rezultat je film koji progoni njegov predmet. Čujemo njezin glas, gledamo isječke iz muzičkih spotova i emisije za razgovor, uhvatimo isječke izvođenja i uvećavamo fotografije, ali Houstonu je iznimno malo ostavljeno da ispriča svoju priču. Umjesto toga, Macdonald je proveo više od 70 intervjua, pišući ih zajedno kako bi oblikovali priču o Houstonovom životu.

Od samog početka jasno je da je Houston bila spremna na veliku vrijednost: ona dolazi iz iste muzičke obitelji kao Dionne i Dee Dee Warwick (njezini rođaci) i Cissy Houston (njezina majka), svi pjevači. Bila je rođena izvođačica, s jedinstvenim talentom koji se njeguje godinama pjevanja u crkvenom zboru i obložen majčinim skrbništvom. Kad je konačno potpisala s izdavačkom kućom, slava je brzo pratila i uskoro je bila svuda.

Priča

Priča o tome je više ili manje poznata, a Macdonald se vraća na korištenje montaža da sumira takve dijelove Houstonova života; prvo je došla do slave, a zatim se uhvatila u zavisnost poslije udaje sa Bobbyjem Brownom. Kao narativni uređaj, ove montaže su ponekad disonantne, ponekad crveno-bijeli i plavi amalgam povijesnih i kulturnih referata: Michael Jackson, Coca Cola oglasi, Trg Tiananmen. Iako ponekad zalutaju, oni mnogo čine da pruže kontekst za Houstonovu priču i pomažu filmu prenijeti znatnu količinu empatije za njegov predmet.

Najuzbudljiviji dio filma dolazi tri četvrtine puta, uz veliko otkriće onoga što može biti uzrok Houstonove ovisnosti, a ako niste vidjeli film ili čuli puno o tome, možda želite zaustaviti čitanje ovdje (upozorenje o spoileru!).

Ono što izlazi u Macdonaldovim intervjuima, i ono što nikad prije nije javno objavljeno, jest da su i Whitney i njezin brat Gary seksualno zlostavljani kao djeca od strane njihovog rođaka Dee Warwick. Macdonald spašava tu objavu za posljednju četvrtinu filma iz jednostavnog razloga da se informacije nisu pojavile sve do posljednjeg intervjua, a zapravo intervju sa Mary Jonesom (Houstonovim osobnim asistentom), u kojem priča razgovor s Houstonom zbog zlostavljanja, bio je posljednji intervju za film. Otkrivanje koje bih trebao istaknuti, i dalje je nepotvrđeno, baca sjenu nad svime što je film dosad pokazao i pruža zadovoljavajući odgovor (na primjer srce) na pitanje koje film izgleda kao da cijelo vrijeme traži: zašto?

Whitney

Whitney je uvjerljiva istraga o Houstonovom životu, od djetinjstva kroz njezin uspon do slave i zvijezde dok je izašla s hitom nakon udarca, a potom silazak u tabloidnu temu, dok je njezin brak s Bobbyjem Brownom postao problem i njena se ovisnost o drogama pogoršala. Macdonald tretira njegov predmet s golemim poštovanjem, i konačno, upornost filma u kontekstualizaciji Whitneyovog ponašanja i njezinih izbora čuva ga od toga da postaje tajno, čuvajući ga čvrsto u empatiji.

To je i jedan od razloga zašto želim oprostiti činjenicu da je bijeli čovjek, opet, odgovoran za priču ove crnkinje. To je rekao, Macdonald upravlja teškom ravnotežom, dopuštajući samo Houstonima da pričaju veći dio priče, a najvećim dijelom ostvaruje njegov cilj da sama Whitneya daje posljednju riječ.

Sve u svemu

Dobar dokumentarac Kevina Macdonalda Whitney, intimni prikaz pjevačevih golemih uspona i padova, vrijedno je promatrati, a uz osvjetljenje značajki, film nudi nekoliko uvjerljivih spoznaja o izradi filma. IMDB Ocjena Filma: 7.2/10

Whitney 2018 Dobar dokumentarac Kevina Macdonalda Whitney, intimni prikaz pjevačevih golemih uspona i padova, vrijedno je promatrati, a uz osvjetljenje značajki, film nudi nekoliko uvjerljivih spoznaja o izradi filma. Od njegovih početnih scena, jasno je da se dokumentarac Whitney , redatelj Kevin Macdonald, postavlja ne samo da priča o životu pop zvijezde Whitney Houston, već da priča tu priču u kontekstu.Whitney 2018 Recenzija Filma