I TO JE ŽIVOT – Le sens de la fete 2017 Recenzija Filma

Trajanje filma: 01:57:00
Datum izlaska: 05.07.2017 (svjetska premijera)
U kinima od : 1 February 2018 (Germany)
B i H –
Hrvatska –
Srbija 18.01.2018

Dvojicu redatelja Oliviera Nakachea i Erica Toledana karakteriziraju njihove komedijske drame bezopasnih tema, ali uvijek s dodirom politike i rasne složenosti. Tako su bili ” Intouchables ” (2011.) i ” Samba ” (2014.), a danas donose “I TO JE ŽIVOT”, koji je prvi put izlagan na kraju Međunarodnog festivala u Torontu. Iako spada u označenu liniju kojom njegovi redatelji idu, ovaj put su isključivo posvećeni komediji, bez uključivanja socijalnih problema, povlačeći smijeh i šarm prema kritičnom sadržaju. Čak i tako, je uspješan u svom prijedlogu.

Max (Jean-Pierre Bacri) je vlasnik i lider kompanije za ugostiteljstvo i vjenčanje, a on organizira ono što bi mogao biti njegov posljednji događaj na čelu kompanije. Na posljednjoj večeri mora se suočiti sa svojim nesposobnim zaposlenicima, malim neredima, ultimatumom svoje djevojke, borbama u ekipi, slučajnostima i masivnim egom kontrolora i lošeg dječaka. Max, kao i uvijek, odluči primijeniti svoj moto “Mi se prilagodimo”, pokušavajući dovesti tu filozofiju dovoljno da preživi noć bez da gosti shvate haos.

Osim upravljanja smjerom, Olivier Nakache i Eric Toledano također pišu “I TO JE ŽIVOT”, laganu francusku komediju, s malim dramatičnim dodirom. Stručno naoružani obojica, a uz snimanje Davida Chizalleta koji mu daje fluidnost koja iskorištava interijere i eksterijere francuske palače u kojoj se razvija. Ovaj film je prije svega komedija situacija i pogrešaka, usredotočena na svoje likove, a ne na njezin zaplet, što je jednostavno i direktno.

.Redatelji uspijevaju graditi i karakterizirati svoje likove od prve scene u kojoj se pojavljuju. Max, uveden u prvih nekoliko minuta, jasno pokazuje njegov temperament. Ali ne i njegove motivacije, ali taj uvod je dobar da ga pretvori u upečatljiv karakter, s kojim Jean-Pierre Bacri vrši veći dio težine što se tiče drame i empatije. Također kao dirigent i konektor različitih ploha filma. Ovi uvodi se ponavljaju za svaki karakter koji susrećemo. Dajući im početni udarac koji uzrokuje interes, a ponekad i prvi smijeh.

Iako svi likovi koji nastanjuju “I TO JE ŽIVOT” imaju jasnu i prepoznatljivu ličnost. Koja je dobro konstruirana u službi komedije, to ne znači da su uvijek dobro razvijeni. Njihove ličnosti i ekscentričnosti zabavne su, ali dok minute prolaze kroz sredinu drugog čina – možete predvidjeti da, unatoč tome koliko su ugodni i dinamika kojom funkcioniraju kao cjelina, nemaju progresiju, kretanje ili niti previše sadržaja, što bi dvojica redatelja mogla iskoristiti, jer su pokazali da znaju kako da rade u njihovim prethodnim filmovima.

I TO JE ŽIVOT zanimljiva francuska komedija

Kritičnost i rizičnija komedija, zamišljena u drugim djelima Nakachea i Toledana, zamijenjena je bezazlenom jednostavnošću. Ne samo u zapletu, već i u tonu, ostavljajući na stranu bilo kakvu rasnu ili političku temu, čak i mogućnost da ga inkorporira. Obzirom na veliku etničku raznolikost koju glumci imaju i obilježjima koja se dodjeljuju svakom liku. Mogućnost je tu, ali nije iskorištena. To je zamijenjeno svjetlosnom karikaturama, čiste i apsolutne komedije, satire onoga što tradicija znači kao veliku bračnu stranku.

Čak i uz ove propuštene prilike, “I TO JE ŽIVOT” uspijeva postati komedija koja oduševljava zahvaljujući svom skupu ekscentričnih likova. Tu je i  mreža stalnih sukoba gdje sve što može pogrešno poći će pogrešno i poći. Pogreške rastu po veličini i kao publika se pitamo koje će proporcije biti sljedeće. Kad ne možemo zamisliti lošije, Toledano i Nakache pomjeraju situaciju bliže svojoj granici.

Kompanija pod vodstvom Maxa prilagođava se teškoćama, baš kao što su redatelji prilagodili svoj tematski i tonski pristup njihovim likovima. Stvarajući sve veću napetost sa svakom novom neugodom koja se mora riješiti kako bi dala osjećaj bajkovitosti koju gosti očekuju. S druge strane, gledatelju ostavljaju viziju haosa nakon iluzije savršene zabave, ugodnog, smiješnog, ponekad napetog, ali bez previše transcendencije.

IMDB Ocjena Filma:IMDb

Latest posts