Svinjari 2016 Recenzija

Godina: 2016
Redatelj: Ivan Livaković
Glavne uloge: Iva Visković, Ljerka Boroša, Senka Bulic, Nera Stipičević, Jasna Bilusic, Marina Redžepović, Damir Poljičak. Ana Maras, Ivana Roscic, Iva Mihalic, Marin Radman, Jadranka Matkovic
Zemlja: Hrvatska
Trajanje filma: 01:35:00
Datum izlaska: 20.06.2015 (svjetska premijera)

Najnoviji film mladog redatelja Ivana Livakovića “Svinjari” je prava crna komedija, koja se bavi fenomenom medijskog senzacionalizma i konstantnog bombardovanja vijestima. Prikazuje fenomen medijske manipulacije, masovne histerije, žeđ za slavom i kako su ljudi spremni učiniti sve da zadrže petnaest minuta eksponiranja. Najčudniji hrvatski film ikada, kombinacija humora South Parka i Monty Pythona za koje je karakteristična parodija, satira i crni humor. Zaljubljenici u ovo vrstu humora ce doci na svoje. Važnu ulogu u filmu osim odličnih glumaca igraju i scenografija, kostimi, rasvjeta, što dodatno doprinosi šarenilu.

U glavnim ulogama Damir Poljičak, Ivana Roščić, Iva Visković, Marina Redžepović, Miran Kurspahić, Ivica Gunjača, Ana Maras Harmander, Marin Radman, Senka Bulić i Nera Stipičević.

Glavna priča započinje izborom za fiktivni reality show “Prva ljubavnica Hrvatske”, u kojem sudjeluju svi gore nabrojani likovi. Ono što je glavni fokus filma su njihovi međusobni sukobi, prijevare i druge, neke realne, a neke apsolutno nadrealne interakcije. Što se tiče glume, ona je izuzetno prenaglašena, što možda i nije samo do glumaca, pošto veliku ulogu u tome igraju i redatelj, ali i scenarij – ako je skripta loša, teško će ju poboljšati i najbolji glumac na svijetu. Redatelj se također služi prilično amaterskim pokretima kamere i specijalnim efektima, te čudnim tempiranjem šala. Iako se možda trudi šale izvesti u stilu Johna Watersa, on jednostavno nema tu dozu šarmantnosti, inteligentnog humora i višeslojnosti pripovijedanja koja karakterizira ovog velikana “trash” estetike.

Vjerojatno najveći problem filma jest nemogućnost ironijskog distanciranja. Kada glumci izvode prepjeve svima poznatih folk pjesama, njihov nastup u biti se ni po čemu ne razlikuje od prave stvari. Isto tako, likovi i radnja ne donose nam ništa što već ne možemo vidjeti u stvarnosti. Jednostavno nedostaje ona čarolija koju posjeduju pravi satiričari, a koju je teško opisati riječima ili od nje izvesti neku određenu formulu. Također, dosta dijaloga čini se kao da je napisan tek toliko da ga ima, te služi samo kako bi nas odveo do iduće “šokantne” scene.

Svinjari su nastali iz zelje da snimi zabavan, poletan nekompromisan film o temi koju smatram bitnom, to je potpuno sazrijevanja socijalnih kriterija putem trash tv programa i medija i manipulacijama kojoj smo izloženi od njih. Ovdje je riječ u univerzalnoj temi koja nije sam hrvatska boljka, ali u malom prostoru i s malom populacijom zagušenje je očito.

Umjesto da pošteno ismije turbo folk, medijske manipulacije, površnost društva i banalnost, on postaje upravo ono što i sam kritizira. Ipak, moramo mu aplaudirati za veoma vrijedan pokušaj, te se nadamo da ćemo ubuduće imati prilike vidjeti napredak ovog mladog autora i vidjeti što nam uistinu može ponuditi.

NAJNOVIJE

Last Christmas (2019) Trailer Filma

U kinima od Novembra 2019. Godine Naziv: Last Christmas (2019) Žanr Filma: Komedija,...